جام‌های طلایی باید به فوتبال اصفهان برگردند/ ورزش یکی از نمادهای حقوق شهروندی است

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای بازگشت فوتبال اصفهان به دوران اوج خود ابراز امیدواری و بر تکرار قهرمانی‌ها گذشته تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی، نصیر ملت، اصغر برشان و مهدی مزروعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز و در هتل کوثر اصفهان با امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن دیدار کردند.

کوروش محمدی در این دیدار که پیش از بازی امروز ذوب‌آهن و پارس جنوبی در هفته دهم لیگ برتر انجام شد، اظهار کرد: امیر قلعه‌نویی از مفاخر فوتبال کشور است. به اینکه اصغر برشان یکی از اعضای شورای شهر اصفهان به عنوان عضو هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن انتخاب شده است افتخار می‌کنیم و افق روشنی را نیز برای ورزش قهرمانی به ویژه ذوب‌آهن مقابل خود می‌بینیم.

وی افزود: هر چند در حوزه ورزش شاگرد دسته چندم قلعه‌نویی محسوب می‌شوم ولی در شورای شهر اصفهان انگیزه بسیاری برای حمایت از ورزش وجود دارد و در مدیریت شهری هر کاری که در این زمینه از دستمان بربیاید از آن دریغ نمی‌کنیم.

محمدی: باید جام‌های طلایی را به اصفهان برگردانیم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: باید دست به دست هم دهیم تا دوباره اصفهان به جایگاه واقعی خود در ورزش به ویژه فوتبال برسد و باید جام‌های طلایی را دوباره به اصفهان برگردانیم و این مهم به دست توانمند پیشکسوتان و افراد خوش نام و شناخته شده‌ای چون امیر قلعه‌نویی میسر و ممکن است.

محمدی با بیان اینکه قطعاً ورزش دریچه‌ای به ایجاد شور و نشاط و توسعه تفریحات سالم در نصف‌جهان است، گفت: باید به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داد تا از این طریق بتوانیم از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم. امروز ورزش یکی از موثرترین شیوه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

ملت: شورای شهر اصفهان برای توسعه ورزش برنامه جدی دارد

نصیر ملت دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: قلعه‌نویی را اصفهانی می‌دانم و هیچ‌کدام از افتخارات زیادی که وی برای فوتبال اصفهان خلق کرد فراموش‌شدنی نیست. امیدوارم قلعه‌نویی بتواند در ذوب‌آهن نیز این افتخارات را برای مردم اصفهان تکرار کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل برخی مسائل، بعضی از رشته‌های ورزشی در اصفهان در جایگاه واقعی خود نیستند، ادامه داد: البته از آنجا که ورزش ابزاری است که می‌تواند به افزایش سلامت، هویت ملی و شور و نشاط اجتماعی کمک کند، مطمئن هستم که شورای شهر اصفهان برای توسعه ورزش برنامه جدی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: حضور اعضای شورای شهر این نوید را می‌دهد که باشگاه‌های اصفهانی می‌توانند دوباره مسیر قهرمانی را طی کنند و کمترین کاری که به عنوان نمایندگان مردم در شهر می‌توانیم انجام دهیم، حمایت از تیم‌های ورزشی در حوزه ورزش قهرمانی است.

ملت گفت: البته این موضوع به این معنی نیست که از ورزش همگانی غافل باشیم و مدیریت شهری بر اساس وظیفه و رسالتی که دارد باید ورزش قهرمانی را حمایت کند و ورزش همگانی را توسعه دهد و در این صورت است که سلامت شهروندان و شور و نشاط شهر فراهم می‌شود.

مزروعی: ورزش یکی از نمادهای ظهور و بروز حقوق شهروندی است

همچنین مهدی مزروعی در این دیدار گفت: ورزش از این جهت که می‌تواند در شهر ایجاد شور و نشاط کند، یکی از نمادهای ظهور و بروز حقوق شهروندی است و با توجه به اینکه نشاط حق شهروندان است باید در این حوزه حقوق آنها را زنده کنیم.

عضو شورای شهر اصفهان افزود: امیدوارم روزی برسد که نیمی از مردم جامعه (بانوان) که حق حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند از این حق خود استفاده کنند و بتوانند با حضور در ورزشگاه‌ها از نزدیک شاهد مسابقات باشند و تیم‌های محبوب خود را تشویق کنند.

مزروعی بیان داشت: امروزه می‌توان هیجان اجتماعی را از طریق ورزش به درستی و از مجاری صحیح تخلیه کرد که به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و به ویژه در کلانشهرها کمک می‌کند.

برشان: امیدوارم غرور مردم اصفهان که از قهرمانی تیم‌های محبوبشان به دست آمده بود به آنها بازگردد

اصغر برشان دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار اظهار کرد: باعث افتخار است که توانستم در هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن حضور داشته باشم. به عنوان یک اصفهانی وقتی شور مردم در قهرمانی تیمشان را می‌بینم خوشحال می‌شوم و قصد من از ورود به هیأت مدیره باشگاه ذوب‌آهن این است که بتوانم با حضور خود به تکرار این قهرمانی‌ها در نصف‌جهان کمک کنم.

وی ادامه داد: وقتی تیم‌های اصفهانی قهرمان می‌شدند مردم زمان زیادی در شور و شعف بودند و این شور برای جامعه و به ویژه مردم شریف و نجیب اصفهان لازم و ضروری است. البته اکنون نقصان‌هایی به وجود آمده که این قهرمانی‌ها تکرار نشد ولی امیدوارم اصفهان دوباره حضور بر روی سکوهای اول را تجربه کند و بتوانیم ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و ورزش‌های قهرمان‌ساز را توسعه ببخشیم.

برشان با بیان اینکه هرچه به ورزش‌های پایه اهمیت دهیم و قهرمان‌پروری کنیم همپای ورزش قهرمانی حرکت کرده و به آن اهمیت داده‌ایم، افزود: در یک نگاه می‌توان گفت ورزش همگانی و قهرمانی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدوارم تعامل و پتانسیل‌های شهر برای رسیدن دوباره تیم‌های اصفهانی به دوران اوج خود به کار گرفته شود تا دوباره غرور مردم اصفهان که از قهرمانی تیم‌های محبوبشان به دست آمده بود به این مردم شریف و نجیب بازگردد.

کد خبر 324139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.