زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) به ماه محرم محدود نشود

چادگان - امام جمعه چادگان گفت: زنده نگه داشتن نام و قیام امام حسین(ع) به ماه محرم محدود نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان چادگان، حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چادگان اظهار داشت: کشورهای اروپایی از نشر دین اسلام در جهان هراس دارند چون دین اسلام منشأ همدلی، آرامش، وحدت، اتحاد و صلح در جامعه است که باید این نعمت الهی را حفظ کرد و در کشورهای جهان ترویج داد تا به دین اسلام روی آورند.

امام‌جمعه چادگان  عنوان کرد: مواضع سخیف ترامپ در روزهای اخیر نشانه ضعف این کشور است که قصد دارد نهاد مردمی سپاه  را در لیست تروریست‌ها قرار دهد.

وی ادامه داد: ترامپ بداند سپاه در صف اول مبارزه با تروریسم قرار دارد و در خانه‌های مردم جا دارد همان‌طور که امام خمینی(ه) فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود.

سلیمانی گفت: تلاش دشمنان اسلام در جداسازی کردستان عراق بدون درگیری، اختلاف و خون به اتمام رسید که این نشان از بیداری مردم این کشور است و دشمنان بدانند در بین مردم مسلمان جایگاهی ندارند.

امام جمعه چادگان با تاکید بر اینکه نباید با تمام شدن دهه اول محرم عزاداری‌ها فراموش شود، افزود: ما هر چه داریم از این ایام است، دشمنان می‌خواهند کاری کنند که این ایام به فراموشی سپرده شود اما مسلمانان پرچم و نام حسین(ع) را بر زمین نمی‌گذارند و در زیر سایه پرچم اسلام خواهند ایستاد.

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: در رابطه با ارزشمندی‌های ماه محرم هر چه بگوییم کم است، پیروز میدان و این قیام امام حسین(ع) بودند پیروزی به زنده ماندن نیست به کسی که به اهداف خود برسد پیروز است، امام حسین (ع) با یزید بیعت نکرد و گفت نه تنها من با یزید بیعت نمی‌کنم بلکه  هر کسی که پیرو من هست نباید با او بیعت کند.

امام‌جمعه چادگان  با بیان این که باید زیارت اربعین را جدی بگیریم و با شکوه برگزار کنیم، افزود: خواندن زیارت اربعین بسیار سفارش شده است، اباعبدالله(ع) در عاشورا از همه چیز خود گذشت و بهانه‌ای برای کوتاه آمدن در مقابل دشمن باقی نگذاشت و قلب خود را در راه خدا داد تا انسان‌ها را از جهل نجات دهد.

وی با اشاره به مشکلات مسکن مهر چادگان گفت: انتظار داریم مسئولان شهرستان و استان موارد و اشکالات این واحدها را مرتفع کنند تا جوانان متقاضی بتوانند در واحدهای خود ساکن شوند.

حجت الاسلام سلیمانی همچین با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس منابع طبیعی استان از مردم خواست شکایات خود در حوزه منابع طبیعی را همراه با مدارک موجود به دفتر امام جمعه یا اداره منابع طبیعی تحویل دهند.

کد خبر 324136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.