مطالبه بر حق مردم فریدن در مسئله تامین آب برآورده نشده است

فریدن - امام جمعه دامنه گفت: بعد از گذشت 2 سال مطالبه بر حق مردم فریدن در خصوص آب آشامیدنی برآورده نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حجت الاسلام ناصر صابری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دامنه، با مروری بر حوادث پس از عاشورا و روشنگری های امام سجاد(ع) درباره این واقعه؛ اظهار داشت: ترس یزید از افشاگری بیشتر، عکس العمل مردم و عذرخواهی از محضر امام، خروج یزید از مجلس بدون اقامه نماز ظهر، اعتراض فرد یهودی با این جمله که "شما با فرزند پیامبر خود چه کردید" از بازتاب های خطبه امام سجاد(ع) بود.

وی با توصیف خفقان حاکم بر جلسه شام در هنگام خطبه خوانی عنوان کرد: حضور اسیران در شام، دستور یزید برای برپا شدن اجتماعی جهت رسوا نمودن آل الله و سپس گرفتن سر رشته سخنرانی از خطیب توسط امام سجاد (ع)  مقدمه روشنگری های آن حضرت در باره حقیقت کربلا شد.

امام جمعه دامنه افزود: مردم شام از مرکز اسلام به دور بودند و از مقام اهل بیت (ع)آگاهی نداشتند؛ نه صحبت پیامبر را شنیده بودند و نه روش اصحاب را دیده بودند.

وی افزود: مردم شام کردار و رفتار معاویه و اطرافیان او را سنت مسلمانی می پنداشتند و همان اندازه که سال ها امراطوری روم و ظلم آنان را دیده بودند رفتار منافقانه معاویه ها را عادلانه تر می دانستند و این جا بود که امام سجاد(ع) بر خود وظیفه دیدند روشنگری کنند و چهره واقعی یزیدیان را افشا نمایند.

امام جمعه دامنه تاکید کرد: امروز هم اگر رفتار منافقانه برخی منتسب به دین و حکومت و نظام اسلامی تبیین نشود جوانان و مردم ما آن را ملاک قضاوت خود قرار می دهند.

صابری افزود: اگر تببین و روشنگری زینب گونه امام سجاد نبود آن نهضت زنده عقیم و ابتر می شد و به سرانجام نمی رسید.

امام جمعه دامنه در ادامه با اشاره به این سخن از مولای متقیان که:" خواب نمی روم و می فهمم که در اطرافم چه می گذرد"، تاکید کرد:  مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با جمعی از نخبگان کشور تاکید کرده اند که ملت و مسئولان ایران نیز نباید دچار خواب گرفتگی و غفلت شوند چرا که در این صورت به ما شبیخون می زنند و غارت می شویم.

وی با اشاره به ابراز رضایت رهبری از پاسخ های خوب و درست مسئولان به سخنان ترامپ؛ و تعبیر  رهبری مبنی بر"عقب ماندگی ذهنی" رئیس جمهور و هیئت حاکمه آمریکا؛ افزود: رهبری در این دیدار آمریکا را شیطان بزرگ و شیطان اکبر خواندند.

صابری با تاکید بر ضرورت دشمن شناسی افزود: مقام معظم رهبری تاکید داشته اند که بانیان برجام برای جبران این وقفه و معطلی 4 ساله ظرفیت های کشور ؛تمام همت خود را به کار گیرند.

وی ادامه داد: این اتفاق ها باید موجب هوشیاری مردم شود و کمک کند مردم واقیعت بسیاری از چهره ها را بشناسند؛ کسانی که سیاست دو سویه را در این قضیه دنبال می کنند شناسایی کنند و متوجه باشند عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود؛ ملت باید این ها را خوب درک کند و نسبت به کسانی که در تکاپوی آماده شدن برای ریاست جمهوری بعدی هستند آگاه باشند.

حجت الاسلام صابری با اشاره به هشدارها و روشنگری های رهبری در خصوص مسائل دفاعی کشور و هم آوایی اروپایی ها و آمریکایی ها  و تلاش عده ای در داخل برای برجام های بعدی افزود: مردم خوب می دانند که چه طور این پیش بینی ها درست از آب در آمد.

امام جمعه دامنه در بخش دیگری از اظهارات خود، تصریح کرد: یک روز در همین شهرستان عده ای با حرف های غلط خود در خصوص تبیین مواضع رهبری و با حاشیه سازی  ذهن مردم را از مطالبات اصلی خود منحرف کردند و اکنون بعد از گذشت 2 سال می بینیم مطالبه به حق مردم فریدن در خصوص آب آشامیدنی در کش و قوس های رفتن یا ماندن استاندار برآورده نشده است.

صابری در پایان با اشاره به در پیش بودن سالروز اعتراض روشنگرانه امام خمینی(ره) به کاپیتولاسیون گفت: آمریکا در آن زمان با سلطه از راه کاپیتولاسیون و امروز با به راه انداختن بازی بی نتیجه برجام خباثت خود را اثبات کرده است.

کد خبر 324124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.