تأسیس وزارت میراث فرهنگی در دستور کار مجلس

گلپایگان-نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی طرح وزارتخانه شدن میراث فرهنگی برای تصویب در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، علی بختیار در همایش ایده شو" که در دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان برگزار شد، اظهارداشت: همایش رویداد ایده شو دستاورد خوبی در زمینه ایجاد کارآفرینی، رونق و رشد اقتصادی غرب استان دارد.

وی بیان داشت: در بازدید از نمایشگاه میراث فرهنگی ایران و کشور ارمنستان  که در موزه ملی ایران برگزار شده بود قدمت سنگ‌نگاره‌های کشور ارمنستان ۲هزار ۵۰۰ سال بود اما سنگ‌نگاره‌های گلپایگان با قدمت بیش از ۷ هزار ساله در اثر بی‌تدبیری مغفول مانده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در نمایشگاه بین المللی میراث فرهنگی آثار تاریخی و صنایع دستی غرب استان و سنگ‌نگاره‌ها گلپایگان به نمایش گذاشته نشده بود که بسیار تأسف بار بود و باید در این خصوص برنامه‌ریزی شود.

وی بیان داشت: در مجلس شورای اسلامی با برنامه‌ریزی در قانون برنامه ششم توسعه برای حوزه گردشگری و صنایع دستی در کمیسیون تخصصی و فراکسیون تولید و اشتغال برنامه‌ریزی شده است.

بختیار اذعان کرد: در قانون توسعه ششم اجرایی شدن طرح تبدیل میراث فرهنگی و صنایع دستی به وزارت‌خانه آورده شده است و به زودی این طرح برای تصویب در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، با تبدیل شدن به وزارتخانه مشکلات میراث فرهنگی بر طرف خواهد شد.

وی بیان کرد: پس از طرح رویداد "ایده تاب" موضوع "ایده شو" نیز مطرح شد که اقدام خوبی که از سوی دانشگاه علمی کاربردی برای تولید و اشتغال انجام می‌شود.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری ایده‌های برتر که در همایش ایده تاب انتخاب شدند مورد تجاری سازی قرار ‌گیرد تا برای تبدیل به تولید و اشتغال برنامه‌ریزی شود.

وی بیان داشت: از سوی مجلس دهم برای ایجاد تولید و اشتغال در روستاها و شهرهای کمتر توسعه یافته ۱.۵ میلیارد بودجه اختصاص داده شد که در این بودجه حمایت از ایده‌های برتر دانشگاه‌ها نیز در نظر گرفته شده است.

بختیار تأکید کرد: راهکار نجات کشور از معضل بیکاری استخدام شدن در ادارات دولتی و کارخانه نیست برای رفع بیکاری باید فرهنگ کار، تلاش و خلاقیت در کشور نهادینه شود.

کد خبر 324088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.