چنارانی: به هیچ عنوان برخورد خود را اشتباه نمی‌دانم

نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی: به هیچ عنوان برخورد خود را اشتباه نمی‌دانم و به افرادی که سعی در اشتباه جلوه دادن این نوع برخورد ها در مقابل اظهارات و سیاست های اشتباه مسئولین دارند می گویم با این کارها سعی در بی آبروی شهرستان خواهید داشت.  

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- اعظم ملایی: بعد از ماجرای سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که سیل انتقادات  را روانه مجلس نمود، حال بار دیگر اقدام یک نماینده مجلس به مرکز بحثها و گفتگوی مردم، رسانه ها و فضای مجازی تبدیل شده است. بر خلاف قضیه سلفی های مجلس که تنها نمایندگان مرد در آن حضور داشتند، این بار اما خانم «هاجر چنارانی» نماینده شهرستان های نیشابور و فیروزه است که مورد نقد رسانه ها قرار گرفته است. وی متولد 1357 و دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی است. چنارانی در زمان انتخابات در هیچ‌یک از دو لیست اصولگرایان و اصلاح طلبان قرار نداشت و با کسب ۷۵٬۳۸۴ رأی از مجموع ۲۳۸٬۷۱۱ رای مردم نیشابور و فیروزه به دوره دهم مجلس شورای اسلامی راه یافت. او پس راهیابی به مجلس وارد کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس شد.

مسأله ای که حال چنارانی را به موضوع بحث و انتقاد رسانه ها تبدیل کرده، اقدام وی در حاشیه همایش ملی «زن، خانواده و سلامت» است. در این همایش وی  از معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی به خاطر استفاده از عبارت «خراسان غربی» برآشفته شد و پس از اینکه دریافت فریاد کشیدنهای مکرر چیزی را تغییر نمی دهد، با پایه میکروفن به سمت وی حمله کرد. چنین برخورد تندی که فیلم آن دست به دست در شبکه های اجتماعی می چرخد و باعث  شگفتی و ناراحتی افکار عمومی جامعه شده است، سبب شد تا خبرگزاری ایمنا به گفتگو با خانم چنارانی بپردازد و  از وی بخواهد در رابطه با برخورد عجیب خود با معاون استاندار توضیح دهد.

چنارانی در پاسخ گفت: جناب آقای حسینی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با توجه به نگاه کاملا منطقه ای که نسبت به شهرهای استان داشته و همچنین در همایش پارلمان زنان که در ماه گذشته و در خود شهرستان نیشابور برگزار شده و اهانتی که ایشان در آن همایش به مردمان شهرستان داشته است بایستی در طول این یک ماه به هر طریقی که شده در وهله اول از مردم و پس از آن از مسئولین شهر عذرخواهی کتبی خود را ارائه می‌نمود.

وی در ادامه بیان گفت: با توجه به اینکه پیرو هیچ یک از جناح های سیاسی نیستم و نماینده ای کاملا مردمی و مستقل هستم، با هیچ شخصیت سیاسی در هر جناحی هیچ مشکلی  سیاسی ندارم. علت برخورد شدیدم  با معاون سیاسی استانداری نیز این بود که  «آبرو و حق نیشابور و مردمانش حتی بیش از آبرو و حق خودم برایم دارای اهمیت است و به هیچ مسئولی در هر جایگاهی این حق را نمی دهم که به مردمان شهرم کوچکترین اهانتی را داشته باشد و  آبروی 6 هزار ساله این شهرستان را به سخره بگیرد».

وی افزود:  به هیچ عنوان برخورد خود را اشتباه نمی‌دانم و در راستای احقاق حق نیشابور تمامی تلاش خود را خواهم کرد و به افرادی که سعی در اشتباه جلوه دادن این نوع برخورد ها در مقابل اظهارات و سیاست های اشتباه مسئولین دارند می گویم : «با این کارها سعی در بی آبروی شهرستان خواهید داشت و دعوت نمودن از چنین افرادی را به منزله تحقیر کردن شهرستان می دانم». وی افزود: بنده معتقد هستم کسانی که ملی فکر نمی‌کنند نبایستی در جایگاه ملی قرار بگیرند، مسئولین باید نگاه فرا منطقه ای و ملی داشته باشند نه نگاهی خاص به منطقه ای خاص که چنین افرادی جایگاهشان همان منطقه خاص خواهد بود.

وی در پایان گفت: هر مسئولی از شهرستان که دلسوز نیشابور نباشد باید به مثابه حسینی از شهرستانمان بیرون برود و افراد دعوت کننده این شخصیت بایستی به مردم پاسخگو باشند که چرا به فردی که به نیشابور نگاهی تحقیر آمیز و تمسخر آمیز دارد، اجازه سخنرانی در همچین مراسمی را داده اند و چرا منزلت و ابهت شهرستان را تا این حد پایین آورده اند.

کد خبر 324048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.