ثبت نام ۲۷ هزار اصفهانی برای سفر به کربلا

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان اصفهان اعلام کرد: تاکنون ۲۷ هزار نفر از استان اصفهان در سامانه سما برای سفر به کربلا ثبت نام کرده اند و برای ۱۷ هزار نفر روادید صادر شده است.

غلامعلی زاهدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: بر اساس مصوبات ستاد مرکزی اربعین، سازمان حج و زیارت مسوولیت کمیته اعزام را بر عهده دارد و فعالیت این سازمان شامل مراحل ثبت نام زائران در سامانه سما واریز هزینه ها توسط زائران(شامل هزینه صدور روادید، بیمه و خدمات درمانی و اجرایی) و صدور روادید و تحویل آن به زائران است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۲۷ هزار نفر در استان اصفهان در سامانه سما برای سفر به کربلا جهت شرکت در اجتماع بزرگ شیعیان در اربعین امام حسین(ع) ثبت نام کرده اند و برای ۱۷ هزار نفر روادید صادر شده است.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به اینکه ثبت نام تا یک هفته قبل از اربعین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: صدور روادید توسط دفتر کنسولی عراق در اصفهان تا ۱۶ آبان انجام خواهد شد و اعزام ها تا یک روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: سال های گذشته روادید به صورت گروهی صادر می شد اما امسال انفرادی صادر و تحویل داده می شود.

زاهدی با بیان اینکه زائران اربعین برای ثبت نام در سامانه سما می توانند به کافی نت ها، دفاتر زیارتی یا در منزل به صورت اینترنتی اقدام کنند، از متقاضیان سفر به کربلا درخواست کرد ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند و هر چه سریعتر در سامانه ثبت نام خود را انجام دهند.

وی به فعالیت تعدادی افراد سودجو برای صدور روادید اشاره و تصریح کرد: مردم باید از مراجعه به این افراد امتناع کرده و فقط به دفاتر زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان اصفهان گفت: برای رفاه حال زائران اربعین حسینی مدت اعتبار گذرنامه ها ۳ ماه، مدت اعتبار روادید ۳ ماه و مدت اقامت در عراق یک ماه در نظرگرفته شده است.

کد خبر 324024

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.