باید در قانون اجاره اماکن ورزشی بازنگری شود

رییس فدراسیون هندبال گفت: همه هیأت‌های ورزشی با مشکل سالن اختصاصی روبه‌رو هستند و باید وزیر ورزش اصلاحیه قانون اجاره اماکن ورزشی را به مجلس برده و در این قانون بازنگری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه گردهمایی سالیانه هیأت هندبال استان اصفهان عصر چهارشنبه ۲۶ مهرماه با حضور علیرضا رحیمی‌ رییس فدراسیون هندبال، حمید کریمی مسئول ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان، مظاهر محمودی مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره ‌کل ورزش و جوانان، محسن طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان، سیدحسن افتخاری رییس هیأت هندبال استان اصفهان، میردامادی و اعظم قینانی دبیر و نایب رییس هیأت، رؤسای هیأت‌های هندبال شهرستان‌ها، مسئولان کمیته‌های داوران و استعدادیابی در خانه هندبال استان اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سیدحسن افتخاری گزارشی مختصر از فعالیت‌های هیأت هندبال استان در ۶ ماهه اول سال ارائه کرد.

افتخاری گفت: نیمه اول سال با تعامل سازمان ورزش شهرداری توانستیم پنجمین دوره مسابقات هندبال ساحلی هفته نکوداشت اصفهان را در ۲ بخش آقایان و بانوان و چهار رده سنی با حضور ۳۵ تیم در اردیبهشت‌ماه برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه هندبال اصفهان در برگزاری اردوهای تیم ملی هندبال ساحلی در اصفهان به فدراسیون کمک زیادی کرد، افزود: تیم ملی هندبال ساحلی در مسابقات آسیایی موفق شد عنوان سومی را از آن خود کند و سهمیه جهانی به‌دست آورد.

رییس هیأت هندبال استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مسابقات قهرمانی کشور دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش، اصفهان توانست در چهار رده سنی قهرمان کشور شود. همچنین در مسابقات مناطق کشوری نیز تیم‌های اصفهان توانستند مقام‌های شایسته‌ای را به‌دست آورند.

وی اضافه کرد: در مسابقات قهرمانی کشور جوانان در ۲ بخش آقایان و بانوان تیم‌های فلاورجان و سپاهان مقام قهرمانی به دست آورند.

افتخاری اشاره کرد: در بخش آموزش با توجه به توان فنی اصفهان، سه دوره داوری درجه ۲ و ۳ دوره داوری درجه ۲ در بخش آقایان و بانوان در استان اصفهان برگزار شد. دوره ارتقای مربیگری ۳ به ۲ را نیز برگزار کردیم. جمعاً حدود ۹ دوره آموزشی داوری و مربیگری در ۶ ماهه اول سال در استان اصفهان برگزار شد.

حمید کریمی مسئول ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان در این نشست،  اظهار کرد: هیأت هندبال یکی از بهترین هیأت‌ها و جزء هیأت‌های برتر استان اصفهان به‌شمار می‌رود و در کادر اجرایی و مدیریت اداری دارای تشکیلات خوبی است. در حوزه برنامه‌مداری نسبتاً عملکرد خوبی داشته و تقویم ورزشی خوبی را برنامه‌ریزی کرده است اما وسعت هیأت هندبال استان می‌طلبد برنامه مدون چهارساله‌ای داشته باشد تا چراغ راهی برای هیأت بوده و مسیر دستیابی به هدف را نشان دهد.

وی ادامه داد: هیأت هندبال استان اصفهان در بخش آقایان موفق عمل کرده است چراکه شاکله اصلی تیم ملی هندبال کشورمان را هندبالیست‌های اصفهانی تشکیل می‌دهند اما در بخش بانوان هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد و در سند راهبردی باید به توسعه ورزش بانوان توجه بیشتری شود.

کریمی افزود: در برنامه‌ریزی‌های هیأت باید همه ۲۴ شهرستان استان اصفهان فعال شود. ورزش محلات باید فعال شود. کشورهای اروپایی که در ورزش قهرمانی موفق بوده‌اند در ابتدا در حوزه همگانی موفق بوده‌اند. تعامل بین آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و هیأت‌های ورزشی بسیار ضعیف است و در چرخه استعدادیابی که به‌عنوان موتور محرک ورزش قهرمانی است باید کار شود.

باید در قانون اجاره اماکن ورزشی بازنگری شود

در ادامه این نشست، علیرضا رحیمی رییس فدراسیون هندبال، اظهار کرد: هندبال اصفهان حرف اول را در کشور می‌زند. در زمانی که به دلیل مسائل اقتصادی استان‌ها دلسرد و اکثر تیم‌های آن‌ها منحل شده است، اصفهان فعالیت‌های زیادی انجام داده و دستاوردهای خوبی را به ثبت رسانده است.

رحیمی تصریح کرد: هیأت‌های استانی باید سالن اختصاصی در اختیار داشته باشند. از وزارت کشور درخواست کرده‌ایم قانون اجاره سالن‌های ورزشی را بازنگری و از طریق مجلس پیگیری کنند. بخش خصوصی، سالن‌های ورزشی را به‌منظور درآمدزایی اجاره می‌کند و دلش برای بچه‌های مردم نمی‌سوزد.

رییس فدراسیون هندبال اضافه کرد: اشکال از وزارت ورزش کشور است که قانونی را برای اصلاح این موضوع به مجلس ارائه نکرده است.

اگر در ماده ۸۸ بازنگری نشود ورزش دچار عقب‌گرد می‌شود

محسن طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز، اظهار کرد: مدیر عاملان کارخانجات صنعتی بیشتر از ورزشی‌ها دغدغه ورزش را دارند چون‌ در این زمینه هزینه می‌کنند و به‌منظور ایجاد نشاط اجتماعی جامعه بار ورزش جوانان را به دوش می‌کشند.

وی ادامه داد: بر صحبت‌های رییس فدراسیون در مورد اماکن ورزشی صحه می‌گذارم. ما به‌عنوان متولیان ورزش برای بیان اشتباه اجاره اماکن ورزشی، قانونی را به مجلس ارائه نکرده‌ایم. درخواست من این است که قانونی را به مجلس ببرید تا اماکن ورزشی به راحتی از دست هیأت‌ها خارج نشود.

طاهری اضافه کرد: همه رشته‌های ورزشی مشکل سالن اختصاصی دارند و اگر اداره‌کل ورزش و جوانان به داد آنها نرسد قطعاً ورزش‌ها یکی پس از دیگری از بین خواهند رفت و تا قانون بازنگری در ماده ۸۸ به تصویب مجلس نرسد همچنان در ورزش دچار عقب‌گرد هستیم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان تأکید کرد: باشگاه‌های ورزشی کم کم در حال منحل کردن تیم‌های تحت پوشش خود هستند. سال گذشته باشگاه سپاهان و ذوب آهن در سطح کشور چند تیم داشتند و امسال چند تیم دارند؟

وی در پایان گفت: حرف‌هایی که بیان کردم تنها درد و دل و گلایه بود و امیدوارم استان اصفهان مثل گذشته ورزشکاران سرآمدی را به کشور معرفی کند.

بودجه اختصاصی بانوان در خور آنها نیست

اعظم قینانی نایب رییس هیأت هندبال استان اصفهان به برخی از مشکلات بانوان اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه اول سال برنامه‌ای در بخش بانوان وجود نداشت.

قینانی ادامه داد: وقتی تیم ملی بانوان حذف شده است و در رده سنی نوجوانان و جوانان عملاً تیمی وجود ندارد پس دلیل استعدادیابی چیست؟

نایب رییس هیأت هندبال استان اصفهان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات لیگ دسته ۲ بدترین کاری بود که انجام گرفت و آسیب زیادی به بازیکنان وارد آمد.

وی از رییس فدراسیون درخواست کرد در انتخاب مدرسین دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری تجدید نظر صورت گیرد و از نیروهای جوان با دانشِ به‌روز آن‌ها استفاده شود.

قینانی تصریح کرد: برنامه‌ریزی پنج ساله‌ای در بخش بانوان نیاز است و باید تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد. ۵۰ درصد از افراد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند اما تنها ۵ درصد از بودجه به بانوان تعلق دارد.

در ادامه این نشست روسای هیأت‌های هندبال استان اصفهان، مسئولان کمیته‌های مختلف، قهرمانان، مربیان و داوران پاره‌ای از مشکلات خود را با رییس فدراسیون مطرح و از وی درخواست کمک برای حل این مشکلات و  رفع موانع کردند.     

کد خبر 323991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.