وجود ۴۵۰ هزار حاشیه نشین در اصفهان/افزایش ۲ برابری اعتبارات مقابله با آسیب‌های اجتماعی

شهرضا - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: در سراسر استان اصفهان ۴۵۰ هزار حاشیه نشین وجود دارد که دولت برای مقابله با آسیب های محیط زندگی آنها در سال گذشته اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان تصویب کرد که این میزان امسال به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمود ابراهیمی در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی فرمانداری شهرضا عنوان کرد: مقابله اساسی با آسیب های اجتماعی در کشور به طور جدی از ۲ سال قبل آغاز شده و در این مدت اقداما تقابل توجهی انجام شده است.

وی ادامه داد: در کشور ۵ آسیب اساسی و در استان اصفهان ۴ آسیب طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی و اجتماعی به عنوان آسیب های اجتماعی شناخته شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در استان اصفهان طلاق مهمترین آسیب اجتماعی محسوب می‌شود، هر چند آمار خوبی در این زمینه وجود ندارد اما استان اصفهان در این زمینه در جایگاه ۱۸ قرار دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: میانگین رشد اعتیاد نیز در کشور ۲.۵ درصد و در استان اصفهان ۱.۹ درصد است که از این نظر هم استان از وضعیت مطلوب تری برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: حاشیه نشینی به عنوان یک آسیب اجتماعی در سطح کشور و استان اصفهان مطرح است و دولتمردان به دنبال اجرای طرح هایی برای مقابله با آسیب های ناشی از آن هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در ادامه افزود: در کشور ۱۱ میلیون حاشیه نسین وجود دارد و این در حالی است که این تعداد در استان اصفهان ۴۵۰ هزار نفر است.

ابراهیمی بیان کرد: در اصفهان شهرداری های مناطق ۱۰ و ۱۲ و ۱۴ و در میان شهرستان ها کاشان، شهرضا، خمینی شهر و نجف آباد با این مشکل مواجه هستند.

وی تصریح کرد: در سطح کشور نیز ۱۰ استان با معضل حاشیه نشینی مواجه هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان هنوز هم در شما ۱۰ استان کشور که با معضل حاشیه نشینی مواجه هستند قرار نگرفته است اما درصد این معضل در حال افزایش است.

ابراهیمی تأکید کرد: لازم است بر اساس تقسیم کار ملی وظیفه مقابله با هر آسیب اجتماعی با یک دستکاه اجرایی باشد که در این زمینه مقابله با طلاق بر عهده بهزیستی ، مفاسد اخلاقی با نیروی انتظامی، اعتیاد با ستاد هماهنگی مقابله با اعتیاد و  حاشیه نشینی با اداره راه و شهرسازی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: در سال های اخیر در حوزه فعالیت های عمرانی تلاش های زیادی شده و مسئولان سعی کرده‌اند تا طرح هایی را برای ساخت راه‌ها و توسعه معابر و ارائه خدمات عمومی در مناطق حاشیه ای اجرا کنند اما در بخش فعالیت های فرهنگی کم توجهی شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در ادامه افزود: نگاه دولت تدبیر و امید به مناطق حاشیه‌ای با اولویت انجام فعالیت های فرهنگی در اینگونه مناطق همراه بوده است.

ابراهیمی گفت: در سال آینده مقابله با آسیب های ناشی از فضای مجازی به عنوان یک آسیب اجتماعی در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و بعد از آن کاهش آسیب های زنان سرپرست خانوار را دنبال می کنیم که متولی اجرای طرح های آن بر عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

وی تصریح کرد: یکی از آسیب های اجتماعی که مقابله با آن از سال آینده در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت، متکدیان و کودکان کار هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: دولت برای مقابله با آسیب های حاشیه نشینی در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان تصویب کرد که این میزان امسال به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

کد خبر 323983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.