استفاده بیش از ۶۰درصد ساکنان مناطق حاشیه نشین شهرضا از طرح ایراپن

شهرضا – رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد از ساکنان مناطق حاشیه شهر شهرضا از خدمات طرح ایراپن استفاده کرده‌اند اما متأسفانه برخی از این افراد به دلیل فقر مالی قادر به ادامه مراحل درمان نبوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الله موسوی جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه مناطق حاشیه‌ای شهرضا از سال ۹۳ تحت پوشش خدمات طرح ایراپن درآمده‌اند.

وی ادامه داد: کلنگ احداث مرکز سلامت منطقه طالقانی تا پایان سال به زمین زده می‌شود و به این ترتیب همه محلات شهری شهرضا دارای مرکز یا خانه سلامت خواهند بود.

 رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا اظهار کرد: طرح تحول در نظام سلامت تدبیر بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان در کشور بود که در نتیجه آن سطح ارائه خدمات بهداشتی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

موسوی بیان کرد: تاکنون ۲۴ نفر مراقب سلامت و ماما و ۴ روانشناس بالینی و ۴ کارشناس تغذیه در مراکز و خانه‌های لسامت شهرستان مستقر شده‌اند که خدمات قابل توجهی را به شهروندان ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: طرح تحول در نظام سلامت امکان دسترسی مناطق حاشیه‌ای به خدمات سلامت را فراهم کرد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد از ساکنان مناطق حاشیه شهر شهرضا از خدمات طرح ایراپن استفاده کرده‌اند اما متأسفانه برخی از این افراد به دلیل فقر مالی قادر به ادامه مراحل درمان نبوده‌اند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ارائه خدمات ویژه به جامعه سالمندان در طرح ایراپن در این شهرستان، اظهار کرد: در قالب اجرای این طرح ارزیابی خطر ۱۰ ساله بروز حوادث کشنده و غیرکشنده قلبی و عروقی در همه افراد ۲۰ سال به بالا با اندازه گیری قند خون، کلسترول خون و فشارخون انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: غربالگری دیابت، فشارخون و آسم ، غربالگری سرطان کولورکتال در افراد ۵۰ تا ۷۰ سال و غربالگری سرطان پستان و دهانه رحم در زنان ۳۰ تا ۷۰ سال از جمله دیگر خدمات این طرح ویژه سالمندان است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا ادامه داد: ۶۰ درصد از جمعیت ۱۷ هزار و ۵۶۹ نفری افراد ۵۰ تا ۷۰ سال شهرستان شامل ۱۰ هزار و ۵۴۲ نفر از این افراد هستند که برای سرطان روده بزرگ غربالگری شده اند.

موسوی بیان کرد: برای ۸۷.۵ درصد از این افراد شامل ۹ هزار و ۲۲۴ نفر آزمایش  FITانجام شده است که آزمایش ۳.۶ درصد شامل ۳۳۳ نفر از آنان مثبت اعلام شده است.

کد خبر 323978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.