هیچ ابزار برای حمایت از احداث سالن نمایش در شهرستان وجود ندارد

شهرضا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا با اشاره به ساخت نخستین تماشاخانه در این شهرستان گفت: متأسفانه هیچ ابزارحمایتی برای ساخت سالن نمایش در شهرضا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدعلی جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لازم است امکانات و زیرساخت های لازم برای انجام فعالیت های فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای و کمتر توسعه یافته شهرستان فراهم شود.

وی ادامه داد: در مناطق حاشیه‌ای شهرضا همچون سروستان و دیگر مناطق امکاناتی همچون سالن نمایش، فرهنگسرا و دیگر زیرساخت های لازم پیش بینی نشده است، این در حالی است که در صدور مجوزها مناطق حاشیه‌ای دارای اولولیت هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا تصریح کرد: با وجود عدم تدارک زیرساخت های لازم در مناطق حاشیه‌ای برنامه‌های همچون اعطای کتاب و اجرای هنرهای زمینی برگزار شده است.

جعفری با اشاره به اجرای برنامه تعزیه گذر به گذر در این شهرستان تأکید کرد: این مراسم امسال نیز در مناطق حاشیه شهرضا، با توسعه بیشتری و احتمالا در سطح استانی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برای اجرای جُنگ ها و کنسرت های موسیقی سالن اجتماعات استاندارد نیاز است، در حال حاضر برخی از برنامه ها در حسینیه ها برگزار می شود اما برنامه هایی همچون کنسرت موسیقی در اینگونه اماکن قابلیت اجرا ندارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرضا اضافه کرد: تلاش شده تا خیران فرهنگ دوست را به ساخت سالنهای یکصد نفره در مناطق حاشیه شهرستان تشویق کنیم.

جعفری اظهار کرد: باوجود انکه بعد از شهر اصفهان، تنها سالن نمایش بخش خصوصی با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان در شهرضا ساخته شده است ، اما هیچ ابزار تشویقی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 323977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.