آغاز به کار خانه حکمت اصفهان با یک عکس یادگاری/ گپ فلسفی دینانی و معین

جلسه هم اندیشی آغاز فعالیت رسمی موسسه علمی، پژوهشی و آموزشی خانه حکمت اصفهان امروز ۲۶ مهرماه در محل خانه حکمت اصفهان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا، در این نشست که باحضور پروفسور غلامحسین ابراهیمی دینانی، فتح الله معین رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، دکتر امیر رحیمی معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان، حجه الاسلام دکتر جعفر شانظری معاون فرهنگی دانشگاه اصفهان و اساتید دو گروه فلسفه و فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه اصفهان برگزار شد، غلامحسین ابراهیمی دینانی به ایراد سخنانی درخصوص پیشینه غنی شهر اصفهان در حوزه علوم عقلی، فلسفه، منطق و به طور کلی حکمت پرداخت.

پس از آن یک عکس از اعضای حاضر در این نشست گرفته شد تا به عنوان نخستین عکس یادگاری از روزهای آغازین فعالیت رسمی خانه حکمت اصفهان به ثبت برسد.

غلامحسین ابراهیمی دینانی در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: شهر اصفهان همیشه شهر حکیمان و فلاسفه بزرگ بوده است، و در تاریخ تمدن اسلامی هیچ شهری از لحاظ حضور حکیمان و فلاسفه به پای اصفهان نمی رسد.

وی افزود: احیای این حوزه عمیق فکری احتیاج به تلاش و پشتیبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان دارد.

فتح الله معین نیز در پاسخ به سخنان غلامحسین ابراهیمی دینانی گفت: ایجاد خانه حکمت با حمایت شورای اسلامی شهر اصفهان و ادامه فعالیت آن به عنوان یکی از اصلی ترین نشانه های شهر اصفهان جزو اولویت های شورای اسلامی شهر است.

کد خبر 323971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.