تعیین تکلیف موسسات غیرمجاز با همکاری نهادقضایی/بررسی پول مجازی در بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ارایه گزارش آخرین اقدام های انجام شده برای ساماندهی موسسات غیرمجاز اعتباری، گفت: تعیین تکلیف این موسسات با هماهنگی نهاد قضایی و مجلس طبق روش پیش بینی شده به پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ولی اله سیف در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جلسه امروز گزارشی درباره تصمیم گیری های بانک مرکزی دررباره موسسات غیرمجاز و آخرین اقدام های انجام شده در این زمینه به هیات دولت ارایه کردم.

وی افزود: خوشبختانه باید گفت که دیگر اکنون موسسه غیرمجاز فعالی در کشور نداریم و اقدام های نهایی برای تعیین تکلیف سپرده گذاران در حال انجام است.

رئیس شورای پول و اعتبار با قدردانی از همراهی نهاد قضایی و مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل غیرمجازها اظهار داشت: مجلس و قوه قضاییه هماهنگی مثبتی با بانک مرکزی دارند و کار تعیین تکلیف این موسسات بر اساس روش پیش بینی شده به پیش می رود و امیدواریم در نهایت شرایط مناسب تری فراهم شود.

سیف بدون نام بردن از اسامی بانک ها خاطر نشان کرد که در گزارش امروز به هیات دولت، یکی دو مورد درباره بانک هایی که باید درباره آنها تصمیم گیری شود نیز مطرح شد.

رئیس کل بانک مرکزی در مجموع شرایط حاکم بر نظام پولی و بانکی کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: می توان وضعیت مناسب تری را برای آینده نیز پیش بینی کرد.

وی اظهار داشت: البته بخش دیگری از گزارش امروز بانک مرکزی به سیاست این بانک برای انتظام بخشی به بازار غیرمتشکل پولی اختصاص داشت و امیدواریم سال ۹۶ سالی باشد که همه این مشکلات حل شده و همه زیر نظارت بانک مرکزی فعالیت کنند.

وی افزود: این نظارت برای بانک های نظامی و انتظامی نیز مطرح است و درباره آنها نیز دنبال خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره سند اخیر منتشر شده از سوی این بانک در زمینه پرداخت های الکترونیک و فعال شده کسب و کارهای نوین در این عرصه اظهار داشت: بانک مرکزی می خواهد همه کسانی که در زمینه پرداخت الکترونیک نقش آفرینی می کنند، زیر نظر بانک مرکزی فعالیت کنند.

سیف تاکید کرد: هدف ما انتظام بخشی به بازار است تا فین تک ها و همه نهادها و موسساتی که می توانند در این زمینه فعالیت کنند، طبق شرایط اعلام شده بانک مرکزی و با هدف شفافیت و نظارت بیشتر، فعالیت داشته باشند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سوال خبرگزاری درباره پول مجازی، توضیح داد: پول مجازی موضوعی است که بانک های مرکزی دنیا به تدریج به آن ورود کرده اند و در ایران نیز بانک مرکزی مطالعاتی در این زمینه داشته است اما در زمان مقتضی نظر خود را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 323936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.