شناسایی ۱۵ اقامتگاه بوم گردی در فریدن/تسهیلات یک میلیارد ریالی برای توسعه اقامتگاه ها

فریدن- مسئول میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری فریدن گفت: تا کنون ۱۵ اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، صفر بدیع زمانی در جلسه انجمن میراث فرهنگی شهرستان اظهار داشت: جلوگیری از وقوع جرم علیه میراث فرهنگی اصلی ترین وظیفه میراث فرهنگی است و در این راه باید روی فرهنگ عمومی کار کرد تا همه حافظ میراث کهن باشند.

وی به کارگیری بخش خصوصی برای توسعه گردشگری را ضروری دانست و افزود: دشت لاله های واژگون دره بید یک ظرفیت بی نظیر درحوزه گردشگری است اما به خاطر نبود زیرساخت لازم از جمله جاده، جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

محمود سلیمی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری فریدن نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون ۱۵ واحد مناسب برای اقامتگاه بوم گردی در فریدن شناسایی شده است.

وی با بیان این که در حال حاضر یک اقامتگاه بوم گردی فعال در روستای موغان فریدن وجود دارد، افزود: هشت اقامتگاه بوم گردی دیگر نیز مراحل اخذ موافقت اصولی را طی کرده اند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری فریدن از پرداخت تسهیلات برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی خبر داد و گفت: برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در فریدن تسهیلات ۴درصد تا سقف یک میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت می شود و مجوزهای لازم برای فعالیت نیز کمتر از یک ماه صادر می شود.

وی  تاکید کرد: درآمد حاصل از اقامتگاه های بوم گردی معاف از پرداخت مالیات و عوارض هستند و درآمدهای حاصله به افراد سرمایه گذار در این بخش پرداخت می شود.

به گزارش ایمنا؛ فریدن با دارا بودن روستاهای منحصر به فرد و ظرفیت های نسبی گردشگری زمینه های بسیار مساعدی برای توسعه اقامتگاه های بوم گردی دارد.

رونق گردشگری و انتقال آداب و رسوم و فرهنگ از جمله مزیت های اقامتگاه های بوم گردی است.

کد خبر 323929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.