تست مالت و سل بر روی ۱۰ هزار دام در نطنز انجام شد

نطنز-رئیس اداره دامپزشکی نطنز گفت: در راستای تست بیماری های مشکوک، بیش از ۱۰ هزار تست تب مالت و تب سل بر روی دام های سبک و سنگین انجام گرفت

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، سید محمدمهدی نظام‌طاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: در شهرستان نطنز تعداد ۷۰ هزار رأس گوسفند و بالغ بر ۸ هزار رأس گاو، ۸۰ واحد مرغداری گوشتی مجاز فعال با میانگین ماهانه ۳۶۰ هزار جوجه‌ریزی، سه واحد مرغداری مرغ مادر گوشتی، سه واحد مرغداری تخم‌گذار فعال به ظرفیت ۲۷۶ هزار قطعه مرغ، ۴ هزار کندوی زنبور عسل و ۲ استخر پرورش ماهی سردآبی و نزدیک به ۵۰ استخر دو منظوره کشاورزی برای پرورش ماهی‌های گرمابی است.

وی افزود: اداره دامپزشکی شهرستان نطنز در طول یک سال گذشته تعداد ۲۳۵ هزار دام را واکسیناسیون کرد و این دام‌ها به تفاوت و ضرورت مورد ۹ واکسن تب مالت، تب برفکی، آبله، هاری شاربن علامتی، آنتروتوکسمی، آگالاکسی و قانقاریا در مشارکت بخش دولتی به بخش خصوصی را واکسینه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نطنز تصریح کرد: در بحث مراقبت از بیماری‌ها مجموعاً ۱۶۹ مراقبت ویژه از بیماری‌های شاربن، تب برفکی و جنون گاوی صورت گرفت تا بیماری شیوع پیدا نکرده و در صورت عدم نتیجه دام مصدوم و با رعایت موارد بهداشتی از بین می‌رفت و همچنین بحث سم پاشی اماکن دامی و توزیع سم در بین دامداران در راستای پیشگیری، کنترل برای تب خونریزی دهنده کریمه کنکو انجام گرفت.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اولیه دامپزشکی انجام تست بیماری‌های مشکوک بوده که در این راستا تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ تست تب مالت و تست سل انجام گرفت.

نظام‌طاهری خاطر نشان کرد: در راستای نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه بهداشت علاوه بر بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اقدام به معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی کرد که از مجموع هزار و ۲۳۰ بازدید تعداد ۴۲ مورد متخلف تشخیص داده شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یکی دیگر از اقدامات نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی را نظارت بر کشتار روز در کشتارگاه عنوان و گفت: در طول یک سال حدود ۱۲ هزار دام در کشتارگاه مشترک نطنز و بادرود با حضور ناظر دامپزشکی ذبح شد که پس از بررسی تعداد هزار و ۸۰۰ کیلو فراورده خام ناسالم ضبط شد.

رئیس اداره دامپزشکی نطنز در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد: موضوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در دستور کار ویژه قرار دارد و اطلاع رسانی از طریق برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی و چاپ بنر و نصب در سطح شهر و همچنین تشکیل پست قرنطینه جهت کنترل ورود و خروج دام و طیور در شهرستان در طرح آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان انجام گرفت.

کد خبر 323917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.