مخزن گاز خودروی سواری در مبارکه حادثه آفرین شد

مبارکه- اقدام غیراصولی و ناایمن در پر کردن مخزن گاز LPG خودرو سواری پیکان با استفاده از سیلندر گاز مایع باعث انفجار و رخداد آتش سوزی در مبارکه شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، منفجر شدن مخزن گاز خودروی سواری پیکان در حوالی زیر گذر فولاد به سمت جاده طالخونچه موجب رخداد آتش سوزی شد، گسترش شعله های آتش موجب آسیب شدید از ناحیه دست و صورت به راننده و ایجاد خسارت مالی به خودرو شد.
این حادثه ساعت ۱۹ و ۳۵ دقیقه روز گذشته به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد و در پی آن آتش نشانان ایستگاه بلافاصله در محل حاضر و اقدام به مهار و اطفا حریق کردند.
کیومرث مختاری مدیرعامل سازمان آتش نشانی مبارکه در این باره در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: آتش نشانان پس از ایمن سازی، موفق شدند شعله های آتش را مهار و پیش از سرایت به واحدهای مجاور آن را کاملا خاموش کنند.
وی افزود: در این حادثه خودرو پیکان به شدت آسیب دید و راننده نیز از ناحیه دست و صورت دچار سوختگی شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مبارکه با بیان اینکه نصب غیراصولی سیلندرهای گاز  LPG و سوختگیری خطرناک و غیرقانونی این خودرو علت انفجار بود، اظهار کرد: متاسفانه تعداد زیادی خودرو روزانه به همین روش سوختگیری می کنند و هر لحظه امکان انفجار آنها وجود دارد.
وی گفت: برخی از افراد به دلیل ارزان بودن این نوع گاز اقدام به نصب کپسول های ال پی جی و پر کردن این سیلندرها و مخزن های گاز در محیط های شهری می کنند و جان خود و سایر شهروندان را به خطر می اندازند.
مختاری با بیان اینکه هر گونه نصب گاز خودرو باید از طریق شرکت های مجاز و با برچسب معاینه فنی گاز خودرو انجام شود، به مردم توصیه کرد: از نصب غیرقانونی و غیراصولی گاز LPG جدا خودداری کنند.
وی از رانندگان درخواست کرد: از شارژ و سوختگیری خودروهای گاز سوز با استفاده از سیستم دستی و سنتی خودداری کنند زیرا لوله های اتصال و تزریق گاز، استاندارد خاص خود را دارد و با شیوه های غیراستاندارد هیچ تناسبی ندارد و منجر به نشت گاز، انفجار و آتش سوزی می شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مبارکه از رانندگان خواست برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، عملیات سوختگیری خودروها را در جایگاه های مجاز توزیع سوخت انجام دهند.

کد خبر 323907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.