وجود ۲۲۰ حافظ قرآن در زندان شهرضا

شهرضا – رییس زندان شهرضا از وجود ۲۲۰ نفر حافظ کل و اجزاء قرآن کریم در زندان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا موسوی در آیین تودیع و معارفه رییس زندان شهرستان شهرضا، عنوان کرد: زندان شهرضا محل نگهداری، اصلاح و تربیت زندانیانی از سه شهرستان شهرضا، دهاقان و سمیرم است، همچنین ایستگاه انتظامی شهید امامی رامشه و محدوده جاده ترانزیت شمال به جنوب کشور نیز در حوزه استحفاظی این زندان قرار دارد.

وی ادامه داد: فرایند اصلاح و پیشگیری از ارتکاب بزه باید از دوران تحصیل در آموزش و پرورش آغاز شود اما در کنار آن وجود مراکزی همچون زندان ها برای اصلاح افرادی که از تربیت و اصلاح اجتماعی به دور مانده‌اند نیز ضروری است.

رییس زندان شهرضا کاهش جمعیت کیفری را مهمترین هدف اجرای برنامه‌های فرهنگی در اداره زندان ها برشمرد و افزود: متأسفانه اکثریت زندانیان وارد شده به زندان شهرضا به نوعی به معضل مواد مخدر با جرایمی همچون مصرف، خرید، توزیع و فروش در ارتباط بوده‌اند.

موسوی اضافه کرد: اقدامات فرهنگی انجام شده در زندان شهرضا باعث شد تا زندانیان به صورت داوطلبانه برای ترک مواد مخدر پیشگام شوند به همین دلیل است که در حال حاضر در حوزه زندان شهرستان اصلا مصرف کننده مواد مخدر وجود ندارد.

وی از گسترش فعالیت های فرهنگی در زندان شهرضا خبر داد و افزود: شرکت زندانیان در طرح های حفظ قرآن کریم بسیار چشمگیر بوده است تا جایی که اکنون ۲۲۰ نفر حافظ کل و اجزا قرآن در این زندان وجود دارد.

رییس زندان شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تشکیل خیریه امام موسی کاظم(ع) در این زندان، عنوان کرد: در مدت ۲.۵ سال گذشته با کمک این خیریه یکصد زندانی با جرائم مالی کمتر از ۱۰ میلیون تومان آزاد شده‌اند.

موسوی بیان کرد: در جشن گلریزان امسال ۳۵۰ میلیون تومان از کمک های خیران برای آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد جمع آوری شد.

به گزارش ایمنا، در این آیین از خدمات سیدرضا موسوی تجلیل و حسین سجادی به عنوان رییس جدید زندان شهرضا منصوب شد؛ بر اساس این گزارش قرار است سید رضا موسوی به عنوان رییس زندان شهرستان کاشان منصوب شود.

کد خبر 323892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.