هزینه‌های مدیریت شهری با ساماندهی مشاغل مزاحم کاهش می یابد

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان گفت: اگر ساماندهی مشاغل مزاحم با جدیت دنبال شود، علاوه بر کاهش هزینه‌های مدیریت شهری و ارتقاء امنیت اجتماعی، تأثیر زیادی بر افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، یکی از مطالبات شهروندان از مسئولان، ساماندهی مشاغل و ایجاد فضای شهری آرام و ایمن است. ساختار اجتماعی شهر اصفهان توریستی و فرهنگی است که باید در هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ساماندهی صنوف، به این ویژگی توجه شود؛ ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم صیانت از حقوق شهروندان است که موجب زیبایی بصری و ایجاد آرامش بیشتر در شهر می‌شود.

در همین ارتباط مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: برای ساماندهی مشاغل شهری کارگروه های مختلفی با حضور مدیران استانی و شهری برگزار شد تا به بررسی راهکارها و موانع این امر بپردازیم.

اصغر کشاورز راد ادامه داد: یکی از معضلاتی که با آن روبرو بودیم نابسامانی و ترافیک خیابان های ولی عصر(عج)، مسجد سید و جهاد است که عمده فروشان خشکبار در این محل ها فعالیت می کنند.

 وی یادآور شد: در این محدوده خودروهای سنگین در ساعات مختلف شبانه روز به تخلیه بار می پردازند که به شدت به ترافیک دامن می زنند؛ از طرفی وانت بارها هم باید این بارها را جابه جا کنند به همین دلیل جلسات متعددی با اتحادیه خشکبار تشکیل شد و تصمیم گرفتیم تا مجتمع بزرگ ساماندهی عمده فروشان خشکبار و خوار و بار راه اندازی شود.

 مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه موقعیت این مجتمع از لحاظ دسترسی به رینگ های ترافیکی، فرودگاه و راه آهن منحصر به فرد است، گفت: این مجتمع در ضلع شرقی میدان میوه و تره بار جانمایی و در ۷ فاز تعریف شده و در حال حاضر فاز اول ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و فاز اول تا سوم آن تا مهرماه ۹۷ به بهره برداری می رسد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود در ارتباط با ساماندهی موتورسیکلت فروش ها تصریح کرد: با توجه به اینکه قشر زیادی از مردم از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده می کنند، به همین منظور جانمایی زمینی در حوالی میدان قدس برای ساخت مجتمع بزرگ فروش موتورسیکلت، دوچرخه و صنایع وابسته با هماهنگی اتحادیه موتورسیکلت فروشان انجام گرفته و مناقصه آن نیز برگزار شده و در فاز عملیات اجرایی قرار گرفته است.

کشاورز راد به نقش فرهنگ سازی و مطالبه گری مردم در عرصه ساماندهی مشاغل شهری اشاره کرد و افزود: با همکاری کمیته فرهنگ شهروندی و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان کلیپ ها و انیمشین هایی مرتبط با ساماندهی مشاغل شهری ساخته شد و طرح هایی نیز در ایستگاه های اتوبوس و تابلوهای شهری نصب شد تا مردم با حقوق خود آشنا شوند.

وی با اعلام اینکه شهرداری اصفهان می تواند طبق بند ۲۰، شغلی را مزاحم تشخیص دهد، گفت: انصاف این نیست که عده ای که مشغول به کار هستند را بیکار کنیم به همین دلیل ساماندهی مشاغل مزاحم در دستور کار است، بر این اساس با ایجاد فضای مناسب سعی در جابه جایی مشاغل مزاحم شهری داریم.

کشاورز راد در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: برای حل معضل کارگاه های موزاییک سازی، ریخته گری و طلاسازی جلساتی برگزار شده و این سازمان در حال پیگیری برای رفع آن است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت برخی از صنوف و مشاغل در شهر آلودگی هوا، معضلات سمعی و بصری، سد معبر، ترافیک، از بین رفتن هویت تاریخی و اجتماعی را به همراه دارد که اگر ساماندهی این مشاغل با جدیت دنبال شود، علاوه بر کاهش هزینه‌های مدیریت شهری و ارتقاء امنیت اجتماعی، تأثیر زیادی بر افزایش رضایتمندی شهروندان خواهد داشت.

کد خبر 323855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.