رویکرد واحد برای کنترل آلاینده های شهر اصفهان ضروری است

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهردای اصفهان اظهارکرد: کاهش آلاینده های شهر اصفهان همت مدیریت شهری را می طلبد اما باید به رویکرد واحد برای کنترل آلاینده ها در سطح شهر اصفهان دست یابیم.

سعید فردانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در برنامه راهبردی اصفهان۱۴۰۰، ۲۳ هدف وجود دارد که بر اساس اولویت بندی های انجام شده، اولویت اول اهداف خرد ما افزایش پایداری اکولوژیک با تاکید بر کاهش آلاینده هاست.

وی با تاکید بر اینکه جهت گیری اصلی شهرداری اصفهان در برنامه اصفهان ۱۴۰۰(از سال ۹۵ تا سال ۹۹ ) تمرکز بر کاهش آلاینده هاست، گفت: عمده اقداماتی که در این راستا توسط شهرداری اصفهان با همکاری سایر ارگان های ذی ربط انجام شده، در ۲ بخش پژوهشی و اجرایی بوده است.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهردای اصفهان ادامه داد: در بخش پژوهشی تحویل دینامیکی از عوامل مؤثر بر محیط زیست شهر اصفهان مشخص شده تا بدانیم چه عواملی و به چه میزان در آلایندگی شهر اصفهان اثر گذاشته است.

وی تصریح کرد: اندازه گیری شاخص های مرتبط با آلاینده های شهری دیگر اقدام در بخش پژوهش است تا بدانیم کدام نوع آلاینده در کدام نقطه شهر و به چه میزان آلایندگی ایجاد کرده است.

فردانی یادآور شد: این پژوهش ها با همکاری دانشگاه های مختلف در حال انجام است.

وی افزود: در بخش اجرایی نیز اتفاقات خوبی از سال گذشته کلید خورده که مهمترین آنها توسعه حمل و نقل عمومی و پاک شهر اصفهان است.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهردای اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش حمل و نقل عمومی تمرکز ما بر اتوبوس های شهری، مترو و BRT است و در حمل و نقل پاک تمرکز شهرداری بسترسازی برای افزایش دوچرخه سواری در شهر اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه در بخش خدمات شهری نیز از سال ۹۵ سیاست شهرداری اصفهان توسعه حجمی فضای سبز بوده است، گفت: با توجه به کمبود منابع آبی، گسترش درخت در فضای سبز موجود و تملک پهنه های سبز با تراکم درخت زیاد را در بودجه سالانه و برنامه ریزی ها لحاظ کرده ایم.

فردانی نصب کاتالیست بر روی اتوبوس های شهر اصفهان را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا برشمرد و افزود: در نظر سنجی های انجام شده، شهروندان از دود ناشی از تردد اتوبوس ها شاکی بودند و این دودها را یکی از عوامل مهم آلودگی شهر می دانستند، از این رو با توجه به اینکه سیاست شهرداری اصفهان نیز کاهش آلاینده های هوا و داشتن شهری سالم بوده است، کاتالیست بر روی اتوبوس های شهر اصفهان نصب شد.

وی اظهارکرد: در سال جاری این اقدام شاخص ۲ و نیم میلیارد تومان بودجه دارد و هدف از نصب کاتالیست ها این است که آلاینده های شهری در مبدأ و درون اتوبوس ها کنترل شده و اجازه انتشار آلاینده ها را در فضای شهر اصفهان داده نشود.

مدیر برنامه ریزی و بودجه شهردای اصفهان با بیان اینکه کاهش آلاینده های شهر اصفهان همت مدیریت شهری را می طلبد، گفت: شهرداری بر اساس ماموریت های ذاتی خود وارد شده است اما باید به رویکرد واحد برای کنترل آلاینده ها در سطح شهر اصفهان برسیم.

کد خبر 323838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.