نبود سرانه و اعتبار برای خدمات رسانی به عشایر فریدن

فریدن - رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدن گفت: سرانه و اعتبار لازم برای خدمات رسانی به قشر عشایر این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، محمدرضا شیخی در جلسه بررسی وضعیت عشایر و کارگران فصلی این شهرستان که با محوریت  پیشگیری از بیماری هپاتیت A، برگزار شد، با انتقاد از بار مالی و خدماتی عشایر و کارگران فصلی برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اظهار داشت: متاسفانه مشکل بزرگی که در این زمینه وجود دارد این است که جمعیت بالغ بر ۵ هزار نفر از عشایر و کارگران فصلی ۶ ماه در سال در منطقه استقرار می یابد و این در حالی است که سرانه و اعتبار لازم برای خدمات رسانی به این قشر در بخش بهداشت و درمان در نظر گرفته نشده است.

وی از تحمیل هزینه بیش از ۲۲۰ میلیون تومانی این قشر در سال جاری به شبکه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از این جمعیت در شهر دامنه استقرار می یابند و در واقع این جمعیت به جمعیت بیش از ۴ هزار نفری ساکن شهر دامنه اضافه می شود.

شیخی با اشاره به برگزاری چندین جلسه برای حل این موضوع، افزود: متاسفانه خروجی جلسات به دلیل مباحث مالی و بودجه ای به نتیجه نمی رسد.

وی اضافه کرد: چنانچه برای این جمعیت سرانه جداگانه در نظر گرفته شود سطح خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان نیز ارتقا خواهد یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدن تاکید کرد: این اقدام نیازمند طی مراحل قانونی و نیز در نظر گرفتن شهرستان فریدن به عنوان منطقه عشایر پذیر است.

وی در ادامه به خطراتی که از این ناحیه سلامت و بهداشت مردم شهرستان را تهدید می کند اشاره کرد و گفت: با استقرار این جمعیت مواج در ماه هایی از سال در شهرستان، متاسفانه شاهد ابتلای انتقال بیماری های واگیر مانند هپاتیت A  در سال گذشته در منطقه بوده ایم.

شیخی فقدان سرویس هاس بهداشتی کافی، آب سالم و بهداشتی و نیز عدم رعایت مسائل بهداشتی را سه عامل مهم انتقال بیماری از این ناحیه برشمرد و گفت: در سال جاری پراکندگی جمعیت کارگران فصلی و عشایر نیز بر شدت این بحران افزوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدن تصریح کرد: این بحران در شرایطی اتفاق می افتد که هنوز مشکلات آب آشامیدنی مردم شهرستان حل نشده است.

شیخی با انتقاد از بی عدالتی مسئولان استانی در بحث اجازه برداشت آب از زاینده رود گفت: در حالی که آب مصرفی مردم ما از چاه برداشت می شود برای کارخانه ها مجور برداشت آب از زاینده رود صادر می شود که نیترات آن بسیار کمتر از آب چاه ها است.

کد خبر 323810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.