ضرورت استقرار نمایندگی امور عشایر در فریدن

فریدن - معاون فرماندار فریدن گفت: با توجه به ورود جمعیت پنج هزار نفری عشایر به فریدن استقرار نمایندگی امور عشایر در شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، صفر بدیع زمانی در جلسه بررسی وضعیت عشایر و کارگران فصلی این شهرستان که با محوریت پیشگیری از بیماری هپاتیت A،  برگزار شد، با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده برای مسائل مرتبط با این موضوع، اظهار داشت: تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی برای دستیابی به مصرف آب کمتر، تولید و اشتغال بیشتر موجب افزایش کارگران فصلی در برخی نقاط شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله در ۶ ماه از سال با استقرار جمعیت حدود پنج هزارنفری این عشایر با رشد جمعیت شهرستان مواجه هستیم، افزود: این در حالی است که هیچ سرانه و اعتباری برای خدمات رسانی در زمینه های بهداشت و سلامت، فرهنگی و اجتماعی به این قشر به شهرستان اختصاص داده نشده است.

وی اضافه کرد: دلیل عدم اختصاص سرانه این است که شهرستان جزو مناطق عشایر پذیر محسوب نمی شود و این در حالی است که این جمعیت همه ساله به شهرستان وارد می شود.

بدیع زمانی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون با تعامل و هماهنگی دستگاه های مربوطه مشکلات بحرانی در این بخش نداشته ایم، افزود: متاسفانه هیچ کدام از مصوبات جلسات استانی در خصوص این مشکل تحقق نیافته است.

معاون فرماندار فریدن با تاکید بر عدم تحقق مصوبات از ساده ترین تا سنگین ترین آن، تصریح کرد: کمک ها و اعتباراتی که در طی این جلسات تصویب می شود عملی نمی شود و این عملکرد دستگاه های متولی را نیر تحت الشعاع قرار می دهد.

بدیع زمانی تهدید امنیت را یکی دیگر از ابعاد استقرار جمعیت عشایر و کارگران فصلی در منطقه برشمرد و گفت: این مسائل به دلیل عدم حضور نماینده امور عشایر در شهرستان تشدید یافته است.

معاون فرماندار فریدن بر ضرورت استقرار نمایندگی امور عشایر در شهرستان نیز تاکید کرد و گفت: استقرار حداقل یک نیرو در این راستا می تواند موجب ارتقا خدمات حتی در بخش های فرهنگی و اجتماعی نیز بشود.

بدیع زمانی با مروری بر اقدامات صورت گرفته در این خصوص گفت: جلوگیری از ورود جمعیت غیر عشایر، الزام پیمانکاران و کارفرمایان بخش کشاورزی جهت تامین خدمات بهداشتی از جمله سرویس بهداشتی و آب شرب سالم و معرفی جمعیت و کارفرمای متخلف به مراجع قضایی از جمله راهکارهایی است که برای حل موضوع اتخاذ شد اما هیچ کدام تاکنون موثر واقع نشده است.

وی به  پراکندگی و گستردگی جمعیت عشایر و کارگران فصلی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این موضوع کار را پیچیده تر کرده و بر کیفیت خدمات رسانی هم تاثیر سوء گذاشته است.

بدیع زمانی از بد قولی مسئولان استانی در عدم تزریق اعتبار ۵۰ میلیون تومانی و نیز عدم استقرار نیرو جهت رسیدگی به امور عشایر شهرستان انتقاد کرد و خواستار رسیدگی فوری به این مشکل شد.

معاون فرماندار فریدن، با بیان اینکه عشایر قشر مخلص و تلاشگر ایران اسلامی محسوب می شوند، ادامه داد: نقش مهم این قشر در رونق بخش تولید کشور و تامین گوشت و لبنیات بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: این عزیزان نقش مهمی در حوزه کشاورزی و پر کردن خلاء نیروی کار ایفا می کنند به طوری که اگر حضور آنان نباشد کارفرماها به سمت به کارگیری تبعه افغان حرکت می کنند که مشکلات خاص خود را دارد.

کد خبر 323806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.