حمایت کامل از کرانچار راه نجات سپاهان است

حمایت باشگاه سپاهان از زلاتکو کرانچار در کنار تشکیل یک کمیته فنی می‌تواند مشکلات کرانچار را در ادامه لیگ کم کند.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - مسعود افشاری: هرچند که محسن طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان این روزها به جای پرداختن به کارهای مهم‌تر باشگاه مشغول جدال لفظی با مدیرعامل تیم همشهری آن هم بر سر اجاره استادیوم نقش جهان است اما با این حال نباید فراموش کرد که سپاهان با وجود برتری در مقابل سیاه‌جامگان هم از بحران فرار نکرده و تیم کرانچار باید در این ۶ مسابقه باقیمانده هم امتیازات لازم را کسب کند. در حقیقت بعد از نتایج خوبی که کرانچار در ۶ هفته پایانی لیگ قبلی با سپاهان گرفت قراردادش برای فصل جدید هم تمدید شد تا سپاهانی‌ها بعد از ۲ فصل ناکام و کابوس‌وار به موفقیت دوباره در لیگ بازی‌های تیمشان را تماشا کنند. با این حال در ۹ مسابقه گذشته لیگ سپاهان هنوز به ثبات فنی و تیمی دست پیدا نکرده و تغییرات متعدد کرانچار در ترکیب تیم نشان می‌دهد که او همچنان به دنبال کسب شناخت بیشتر از بازیکنان تیمش است.

با این حال بزرگترین شانسی که کرانچار امسال آورد و البته منطقی هم بود رفتار هواداران سپاهان نسبت به عملکرد تیمشان بود که باعث شد کرانچار از فرصت کافی برای پیاده کردن اندیشه‌های تاکتیکی خودش بهره‌مند شود. هوادارانی که در ۲ سال گذشته با کوچکترین نتیجه ضعیفی علیه مربیانی مثل حسین فرکی، ایگور استیماچ و حتی عبدالله ویسی شعار داده بودند در این فصل تا به امروز پشت تیم و کادر فنی‌اش مانده‌اند و همین موضوع مدیریت باشگاه را هم در حمایت بیشتر از کرانچار مصمم کرده است. همانطور که طاهری در مصاحبه خودش گفته تغییرات نیمکت سپاهان در این ۲ فصل اخیر نه تنها سود آنچنانی به حال تیم نداشته بلکه وضعیت را بدتر هم کرده است. ضمن اینکه در شرایط فعلی هیچکس به جز کرانچار امکان نجات سپاهان از این وضعیت را ندارد و صلاح کار به تغییر سرمربی نبوده و نیست. رفتن کرانچار و آمدن یک مربی دیگر حتی اگر با تجربه هم باشد توانایی رساندن سپاهان به وضعیت باثبات را ندارد و طاهری به درستی تا به امروز از تیمش حمایت کرده است.

کمیته فنی کارآمد یا فرمالیته؟

اما مورد مهم دیگری که از صحبت‌های محسن طاهری استنباط می‌شود مربوط به تشکیل کمیته فنی باشگاه با حضور افراد باتجربه و کاربلد است که درک درستی از شرایط تیم داشته باشند و بتوانند نظارتی مثبت و راهگشا در این زمینه ارائه دهند. سپاهان در سال‌های گذشته در چند مرحله سابقه تشکیل کمیته فنی را داشته که اغلب به صورت فرمایشی و فرمالیته بود و حتی در مواقعی باعث ایجاد حاشیه در تیم هم شده است. اما با این حال در اصفهان مربیان باتجربه و با دانشی که دلشان برای سپاهان بسوزد کم نیستند و تشکیل این کمیته اگر اهدافش مشخص باشد راهگشای سپاهان خواهد بود. قبل از هر اقدامی باید وظایف کمیته مشخص شود و میزان اختیاراتش در مورد مشورت با کرانچار هم از جانب این سرمربی کروات مورد تایید قرار بگیرد. تشکیل یک کمیته خودش در ابتدا کار آنچنان سختی نیست ولی اگر قرار باشد که کمیته نظر بدهد و کرانچار راه خودش را برود هیچ مشکلی حل نمی‌شود. البته برعکس ماجرا هم هست و قرار نیست که کمیته فنی به جای کرانچار برای تیم تصمیم بگیرد و سرمربی به صورت تمام و کمال ملزم به اجرای آن باشد. یک تعادل بینابینی و البته اظهاراتی که در درون خانواده باشگاه می‌تواند مطرح شود تشکیل این کمیته را منطقی جلوه خواهد داد وگرنه قدیمی‌ها بیخود نگفته‌اند: سری که درد ندارد را بیخود نباید دستمال بست.

کد خبر 323732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.