ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواسته شهداست

مدیر کل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از روش‌های ادامه راه شهدا وقف اموال برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سیره شهدا است که این روش سفارش شده شهداست.

سردار مجتبی شیروانیان مدیر کل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری ایمنا در رابطه با ایثار و فداکاری خانواده شهدای دفاع مقدس گفت: خانواده شهدا از نخستین و بزرگ‌ترین واقف‌ها بوده‌اند؛ چراکه فرزندانشان را وقف قرآن، اسلام و اهل بیت کردند و این راه را تا پای جان ادامه دادند.

مدیر کل حفط آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رابطه با ادامه راه شهدا بیان کرد: لازم است وقفی که خانواده شهدا کردند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سیره شهدا ادامه یابد که یکی از روش‌های ادامه راه شهدا وقف اموال است و بستگی به ایده مورد نظر واقف دارد و اهمیت آن در این است که این روش سفارش شده شهداست.

سردار شیروانیان در رابطه با اهمیت وقف تشریح کرد: در برخی از شهرها مساجدی وجود دارد که استفاده چندانی ندارند، اما در گوشه و کنار همین ممکلت مکان‌هایی با جمعیت زیاد وجود دارد که مردم علاقه‌مند به حضور در مساجد هستند اما مسجد یا فضایی برای انجام کارهای فرهنگی وجود ندارد؛ در همین راستا شاید به نظر برسد که انجام این کار وظیفه دولت است اما از دیرباز هزینه آن از راه وقف و کمک مردم تهیه می‌شده است.

وی افزود: وقف به هر شکلی که مد نظر واقف باشد، انجام می‌گیرد؛ به اینگونه که واقف باید ایده خود را با افراد مرتبط مطرح کند تا از این راه در ترویج سیره شهدا شریک باشد، با این حال امید است این فرهنگ به یاد شهدا ادامه یابد چراکه این خواسته خود شهداست.

کد خبر 323709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.