اصفهان لایق بهترین هاست/ ساخت و ساز در شهر نیازمند پشتوانه ای علمی است

در دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهردار اصفهان بر تعامل هر چه بیشتر شهرداری با این سازمان تاکید شد.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان با قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کردند.

شهردار اصفهان در این دیدار اظهار کرد: معتقدم در صورتی که خواهان این هستیم که ساخت و سازی با کیفیت در شهر اصفهان و شهر پر از جاذبه و زیبایی ها برای گردشگران و مردم شهر رقم بخورد باید بین شهرداری و نظام مهندسی تعامل بسیار خوبی برقرار باشد.

وی با بیان اینکه برای جامه عمل پوشاندن به شعارهایمان در شهرداری نیاز است نظام مهندسی کمک بسیاری به ما داشته باشد، تصریح کرد: در صورتی که شهر نظم درستی در تخصص های سازمان نظام مهندسی پیدا کند مردم متوجه می شوند که ساخت شهر از پشتوانه ای علمی برخوردار بوده است.

نوروزی تاکید کرد: اگر شهر دچار سردرگمی و بی نظمی باشد، نخستین جایی که زیر سوال می رود نظام مهندسی و مهندسان شهر است، بنابراین از این سازمان تقاضا دارم رفت و آمدها با شهرداری را بیشترکرده تا سبب افزایش نقاط مشترک و کاهش نقاط اختلاف شود.

وی با بیان اینکه سازمان و شهرداری نمی توانند به صورت جزیره های جدا از هم عمل کنند، اضافه کرد: نظام مهندسی باید با تمام توان و امکانات به کمک مدیریت شهری بیاید چراکه در غیر اینصورت کار برای شهرداری مشکل می شود.

شهردار اصفهان گفت: این آمادگی وجود دارد تا همکاری های لازم را با سازمان داشته باشیم و اطمینان دارم مجموعه سازمان نیز موفقیت شهرداری را موفقیت شخص قلمداد نکرده و موفقیت شهر محسوب می کند.

وی با بیان اینکه گردشگری می تواند منشا تحول در زمینه های اقتصادی و شادابی و سرزندگی مردم شهر باشد، تاکید کرد: این موارد ابتکارات خاص خودش را می طلبد که می توان با برگزاری چنین جلساتی هر چه بهتر به رشد و توسعه این موضوع کمک کرد.

نوروزی شهرسازی و شهروندسازی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و ذکر کرد: نگاه ما به شهر، شهروند سازی است چرا که اگر شهروندسازی صورت گرفت شهرسازی نیز کار آسانی می شود.

سازمان نظام مهندسی اتاق فکری برای کمک به شهرداری

در ادامه این جلسه رییس سازمان نظام مهندسی اصفهان نیز ضمن تبریک در خصوص انتخاب نوروزی به عنوان شهردار اصفهان، گفت: کارهای بسیار در شهرداری انجام شده اما کارهای بسیار دیگری مانند حرکت های غیر کالبدی و حرکت های نرم افزاری وجود دارد.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی دارای  بالغ بر 31 هزار عضو با مدرک حداقل لیسانس و مهندس است، تصریح کرد: این سازمان می تواند اتاق بسیار بزرگی برای کمک به شهرداری باشد.

علی عموشاهی با تاکید بر اینکه کارهای بسیاری وجود دارد که تاکنون انجام نشده و می توان آنرا با وحدت و همفکری با شهرداری انجام داد، ادامه داد: می توان عمر ساختمان ها را بالا برد چرا که هر میزان عمر ساختمان ها افزایش یابد توانسته ایم محیط زیست و سرمایه ملی را حفظ کنیم.

همدلی شهرداری و سازمان راهی برای حل مشکلات شهری

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این جلسه اظهار کرد: این سازمان می تواند به عنوان یک بازوی فکری و مشورتی در کنار شهر و مردم باشد و مشکلات را با همدلی و تفاهم حل کند.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان لایق بهترین هاست، افزود: اعضای سازمان نظام مهندسی علاقه دارند شهری داشته باشند که به آن افتخار کنند.

این عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: تا یکی دو هفته آینده با پدیده وارونگی هوا مواجه می شویم که جز با همدلی و همفکری نمی توان انرا حل کرد و امیدوارم با تلاش مجموعه شهرداری و سازمان نظام مهندسی شاهد شهر زیباتری باشیم.

کد خبر 323633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.