پرورش و ترویج اکوسیستم‌های نوآوری هدف اصلی کنفرانس جهانی پارک های علمی۲۰۱۸ در اصفهان

قائم مقام رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری از دوم تا پنجم سپتامبر ۲۰۱۸ برابر با یازدهم تا چهاردهم شهریور ۱۳۹۷ برای نخستین بار به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در کلانشهر اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خاکباز ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته در نشست اعضای کنفرانس جهانی انجمن بین المللی موسسات و پارک های علم و فناوری (ASP) در مسکو با کسب ۷۳ رای مثبت از ۸۵ رای به عنوان میزبان سال ۲۰۱۸ این نشست انتخاب شد.
وی هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی مدیران پارک ها و موسسه های فناوری دنیا با جدیدترین محصول ها و دستاوردهای یکدیگر و فناوری های نوین جهان و تعامل مدیران شرکت های فناور و دانش بنیان با یکدیگر عنوان کرد.
قائم مقام رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موضوع اصلی کنفرانس جهانی پارک های علمی و فناوری سال ۲۰۱۸ را "به سوی شهرها و جوامع پایدار" اعلام کرد و افزود: پرورش و ترویج اکوسیستم‌های نوآوری هدف اصلی برگزاری این کنفرانس است.
خاکباز تصریح کرد:  برای این کنفرانس جهانی، مقاله های به زبان انگلیسی و در چهار محور اصلی و هفت محور فرعی پذیرفته شده است.
وی محورهای اصلی کنفرانس را" شهرها، پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری: چالش‌ها و استراتژی‌ها"، "ابزارها و عملکردهای جدید برای شهرها و مناطق نوآوری، چالش‌های جوامع و شهرها" و "نقش پارک‌های علم و فناوری برای غلبه بر چالش‌ها از طریق نوآوری اجتماعی" و "کارآفرینی برای رشد و پایداری در پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری'" اعلام کرد.
خاکباز در خصوص عناوین محورهای فرعی گفت: "نوآوری باز و چالش‌های پیش روی شهرها"، "بازسازی ساختارهای قدیمی برای شکل‌گیری اقتصاد دانش‌ بنیان"، "فناوری ارتباطات و اطلاعات در خدمت توسعه پایدار"، "تاثیر پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری در شکل‌گیری شهرهای مولد و بهره‌ور"، "هم‌پیمانان جهانی در روند بین‌المللی ‌سازی"، "جذب نخبگان در شهرها، پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری" و"عملکرد و فعالیت شرکت‌های مستقر در پارک‌های علمی در رویارویی با چالش‌ها و نقاط قوت حاصل از تمرکز بر روی اهداف سازمان ملل" عناوین هفت محور فرعی این کنفرانس است.
وی با بیان اینکه علاقه مندان می‌توانند خلاصه مقاله های خود را تا ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷ برابر با سوم آبان ۹۶ به دبیرخانه کمیته راهبری کنفرانس ارسال کنند، ادامه داد: خلاصه مقاله ها باید بصورت آنلاین از طریق لینک https://www.iasp.ws/My-Submissions ارسال شود.
قائم مقام رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: اعلام نتایج پذیرش خلاصه مقاله ها در ۲۴ آذر ۱۳۹۶ و اعلام نتایج پذیرش مقاله های کامل در ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ خواهد بود.
خاکباز با معرفی آدرس وب سایت کنفرانس جهانی پارک های علمی گفت: آدرس وب سایت کنفرانس www.iasp2018isfahan.com است.

انجمن بین‌المللی پارک‌های علم و فناوری و مناطق نوآوری (IASP) هرساله کنفرانسی با حضور بیش از ۷۰ کشور از سراسر دنیا با هدف استفاده از تجربیات و اطلاعات، به اشتراک گذاشتن دانش‌های فنی، دسترسی به منابع انجمن و تعامل مشترک بین پارک‌های علم و فناوری و بویژه میان شرکت‌های دانش بنیان مستقر در آن‌ها برگزارمی‌کند.
سی و سومین کنفرانس، ۲۹ شهریور تا ۲ مهرماه سال جاری، با شعار "ذهن جهانی، تعامل نهادهای نوآور در جهت بین‌المللی‌سازی، پایداری و رشد" در شهر مسکو روسیه برگزارشد و شرکت‌کنندگان دراین کنفرانس تلاش کردند راهکارهایی برای افزایش نقش پارک‌های علم و فناوری و ارتقای مفهوم ذهن جهانی بیابند.

کد خبر 323621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.