رستگاری سپاهان در گروی هرچه سپاهانی‌تر شدن؟

جایگزین شدن ثمربخش خریدهای جدید سپاهان با بازیکنان سابق تیم‌های پایه باشگاه در آخرین دیدار لیگ برتری تیم اصفهانی این پیام را به کادر فنی مخابره می‌کند که اتکا به محصولات آکادمی احتمالاً نتایج بهتری را در پی خواهد داشت.

خبرگزاری ایمنا - گروه ورزشی - صبا خیابانی: ترکیب اولیه سپاهان در دیدار برابر سیاه‌جامگان از هفته نهم لیگ برتر نسبت به بازی قبلی تیم اصفهانی مقابل نفت تهران پنج تغییر داشت به این صورت که مهدی رحیمی، عارف غلامی، علی کریمی، حسین پاپی و جلال‌الدین علی‌محمدی به ترتیب جایگزین ژایرو، حسن جعفری، شاهین ثاقبی، مهرداد محمدی و رافائل کری‌ولارو شدند.

پنج بازیکن تازه‌وارد به ترکیب سپاهان یک وجه اشتراک جالب و بسیار مهم با یکدیگر داشتند و آن اینکه همگی محصول تیم‌های پایه باشگاه اصفهانی هستند. در مقابل، به غیر از جعفری که به خاطر سه‌اخطاره بودن امکان حضور در این مسابقه را نداشت هیچ یک از بازیکنانی که از ترکیب خارج شدند پرورش‌یافته آکادمی سپاهان نیستند و به جز محمدی که از فصل پیش در جمع طلایی‌پوشان حضور دارد سایر نفرات در نقل و انتقالات اخیر جذب تیم اصفهانی شده‌اند.

روند جایگزین کردن خریدهای جدید باشگاه با بازیکنان سابق تیم‌های پایه در بین ۲ نیمه هم ادامه پیدا کرد به این ترتیب که مروان حسین جای خود را به رضا میرزایی داد تا یک پرورش‌یافته دیگر آکادمی سپاهان به ترکیب اضافه شود. در بین بازیکنانی که از قبل در ترکیب سپاهان حضور داشتند هم میلاد سرلک از محصولات آکادمی سپاهان به حساب می‌آید. به عبارت دیگر، هفت نفر از ۱۱ بازیکن سپاهان در نیمه دوم دیدار این تیم مقابل سیاه‌جامگان را بازیکنان سابق تیم‌های پایه باشگاه تشکیل می‌دادند. با توجه به ورود رسول نویدکیا به زمین در دقایق پایانی، هشت نفر از ۱۴ بازیکن سپاهان در این مسابقه از محصولات آکادمی باشگاه بودند.

با گذشت یک نیمه از زمان بازی این تغییرات به نظر بی‌نتیجه می‌رسید اما از ابتدای نیمه دوم مسابقه یعنی پس از تعویض مروان با میرزایی و افزایش تعداد پرورش‌یافتگان تیم‌های پایه سپاهان در ترکیب اصلی این تیم به هفت نفر بود که آهنگ تهاجمی طلایی‌پوشان بهبود چشمگیری پیدا کرد و در ادامه به زدن ۲ گل و در نهایت ثبت اولین پیروزی خانگی فصل سپاهان منجر شد.

با این اوصاف، می‌توان مدعی شد که سپاهانی شدن ترکیب سپاهان در دیدار با سیاه‌جامگان موفقیت تیم اصفهانی را در پی داشت. از این اتفاق می‌توان یک نتیجه‌گیری بدبینانه کرد و آن اینکه خریدهای سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی گذشته موفق از آب در نیامده‌اند.  بر اساس یک تحلیل خوش بینانه‌تر هم می‌توان این فرضیه را طرح‌ریزی کرد که میدان دادن بیشتر به محصولات آکادمی باشگاه برای سپاهان منجر به کسب نتایج بهتری می‌شود. اگرچه نمی‌توان و نباید از یک‌تک مسابقه به این نتیجه کلی رسید و فرضیه فوق را کاملاً تأییدشده پنداشت اما ثمربخش بودن این تغییرات می‌تواند برای کادر فنی معنادار و مؤید آن باشد که سپاهان در ادامه راه از اتکای به محصولات خودی ضرر نمی‌کند.

کد خبر 323587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.