اولین سمینار مبانی اطلاعات عطاری در طب ایرانی در اصفهان برگزار شد

اولین سمینار مبانی اطلاعات عطاری در طب ایرانی با حضور ۲۰۰ نفر از متصدیان عطاری شهر اصفهان و با هدف آشنایی عطاریها با قوانین و ضوابط وزارت بهداشت در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دکتر حسن جان نثاری، مدیر نظارت بر فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اصفهان گفت: در راستای سیاست ها و تکالیف تفویض شده توسط اداره کل نظارت بر فرآورده های طبیعی،سنتی و مکمل به مدیریت های متناظر استانی ، اولین سمینار مبانی اطلاعات عطاری در طب ایرانی توسط معاونت غذا و دارو اصفهان با همکاری اتحادیه صنف عطاران و سازمان صمت با حضور حدود ۲۰۰ نفر از متصدیان عطاری شهر اصفهان برگزار شد و طی آن ضوابط ناظر بر حرفه عطاری، ملاحظات پایه در تهیه گیاهان دارویی، مخاطرات پرهیز از درمان اصلی بیماری های شدید به بهانه طب سنتی و ملاحظات حقوقی مترتب بر حرفه عطاری آموزش داده شد.
وی افزود: این سمینار در آبانماه نیز برای 500 نفر از عطاران تکرار خواهد شد.
جان نثاری ادامه داد: هماهنگی بسیار خوبی بین عطاری ها، مدیریت نظارت بر اصناف و معاونت غذا و دارو اصفهان وجود دارد که امیدواریم این هماهنگی در نتایج برنامه ها  و همچنین در ارتقاء سلامت جامعه موثر باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه این برنامه برای نخستین بار بود که به صورت عمومی عمومی برگزار شد و قوانین وزارت بهداشت به عطاری ها آموزش داده شد و با توجه به اینکه عطاری ها باید قوانین وزارت بهداشت را در ارائه خدمات به مردم رعایت نمایند برنامه ریزی شده تا برنامه های دیگری نیز برای عطاری ها برگزار شود.
مدیر نظارت بر فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو اصفهان در ادامه گفت: در برنامه ای که روز گذشته برگزار شد دو نفر از اساتید دانشگاهی نیز سخنرانی داشتند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.
جان نثاری ادامه داد: اصول پایه تخصصی در استفاده از گیاهان دارویی و ملاحظاتی که در درمان بیماری های پایه و صعب العلاج موضوعات مورد هدف بودند که این دو موضوع مهم باید به عطاری ها آموزش داده شوند.

کد خبر 323518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.