طاهری: پشت کرانچار ایستاده‌ایم/ به ذوب‌آهن ۲ بازی رایگان در نقش‌جهان می‌دهیم

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن عنوان کرده که این باشگاه یک بازی رایگان در فولادشهر به سپاهان داده است. ما حاضریم ۲ بازی رایگان در نقش‌جهان به ذوب‌آهن بدهیم.

به گزارش ایمنا، محسن طاهری در مورد اینکه برخی کارشناسان معتقدند تعداد کمک مربیان زلاتکو کرانچار کافی نیستند و اینکه محمود کریمی با وجود عملکرد خوب در دوران بازیگری رزومه‌ای به عنوان مربی ندارد، اظهار کرد: هر سرمربی وقتی در تیمی مشغول به کار می‌شود، دستیاران و کادر تیم را خودش انتخاب می‌کند. وقتی کرانچار به سپاهان آمد و پس از ۶ هفته پایانی فصل گذشته، از او خواستیم کمک‌هایش را معرفی کند که محمود کریمی را به عنوان مربی و تونچی مردولیاس را به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها معرفی کرد.

وی که در برنامه رادیویی موج ورزش سخن می‌گفت، افزود: همچنین پزشک تیم، رافائل به عنوان مربی بدنساز و مهدی اخوان به عنوان سرپرست تیم انتخاب شدند و کرانچار عنوان کرد به جز این افراد به شخص دیگری نیاز ندارد. در ادامه، احساس کردیم کرانچار به کمک مربی نیاز دارد و با او صحبت‌هایی انجام دادیم که به نوعی پذیرفت و در چند روز آینده افرادی را به باشگاه معرفی خواهد کرد که پس از تأیید اسامی توسط کمیته فنی، در این مورد تصمیم‌گیری می‌شود.

نگفتم سپاهان خوب نتیجه گرفته است

طاهری در مورد اینکه در یک مصاحبه گفته بود سپاهان خوب نتیجه گرفته درحالی که این تیم از ۹ بازی تنها ۱۰ امتیاز کسب کرده است، ادامه داد: من گفتم سپاهان خوب بازی کرده ولی نتایج خوبی نگرفته است و حتی برنامه نود به عنوان ناظر بی‌طرف، عملکرد خوب سپاهان را تأیید کرد و طبق نظر کارشناسان، درست است که سپاهان نتیجه نگرفته ولی یکی از باکیفیت‌ترین فوتبال‌ها را ارائه کرده است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: در هیچ مصاحبه‌ای از هیچ‌کدام از نتایج تیم ابراز رضایت نکردم ولی معتقدم سپاهان کیفیت خوبی در بازی‌های خود ارائه کرده است.

وی در پاسخ به اینکه چرا سپاهان با بازیکنان قرارداد کوتاه مدت امضا کرده است بیان کرد: اتفاقاً امسال تصمیمی گرفتیم بیشتر قراردادهای امسال را به صورت ۲ یا ۳ ساله منعقد کنیم تا در آینده دچار تزلزل نشویم چون وقتی تیم ثبات داشته باشد نتیجه هم خواهد گرفت. طبق نظر کرانچار ۹ بازیکن به تیم اضافه شدند و در ابتدای فصل تیم کمی ناهماهنگ بود ولی از هفته نهم و برد مقابل سیاه‌جامگان نشان دادیم که تیم در حال خارج شدن از بحران است.

تنها چیزی که یک تیم را از بحران درمی‌آورد برد است

طاهری در مورد اینکه به نظر می‌رسد بازیکنان سپاهان تحت فشار روانی هستند گفت: هواداران ناخواسته از روی سکوها به تیم فشار روانی وارد می‌کنند و تنها چیزی که می‌تواند تیم را از بحران دربیاورد، پیروزی است که در مقابل سیاه‌جامگان اتفاق افتاد. در کمیته فنی جدید باشگاه که اعضای آن در یکی، دو روز آینده معرفی خواهند شد از پیشکسوتان کمال استفاده را خواهیم برد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد تمایل باشگاه ذوب‌آهن برای بازی در ورزشگاه نقش‌جهان و ورود استاندار اصفهان به این موضوع تصریح کرد: باشگاه ذوب‌آهن امسال هیچ درخواست مکتوبی در این خصوص برای باشگاه سپاهان نفرستاده بود تا اینکه حدود یک هفته پیش درخواست مکتوب برای انجام ۱۰ بازی خانگی در ورزشگاه نقش‌جهان را به باشگاه سپاهان فرستاد که تقریباً تمام بازی‌های خانگی این تیم تا پایان فصل را شامل می‌شود.

مبلغ دقیق پرداختی سپاهانی‌ها به ذوب‌آهن برای بازی در فولادشهر

وی ادامه داد: باشگاه سپاهان تا اوایل سال ۹۵ در ورزشگاه ذوب‌آهن به میدان می‌رفت و تا این سال، حدود ۶ میلیارد تومان برای بازی در ورزشگاه فولادشهر به باشگاه ذوب‌آهن پرداخت کرده است. در سال ۹۴ برای هر بازی زیر نور در فولادشهر مبلغ ۵۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ذوب‌آهن پرداخت می‌کردیم. این ورزشگاه از اصفهان فاصله دارد و ساختار زمین آن هم با زمین نقش‌جهان متفاوت است.

به ذوب‌آهن ۲ بازی رایگان در نقش‌جهان می‌دهیم

طاهری اظهار کرد: رقمی را به عنوان اجاره بها به ذوب‌آهن اعلام کرده‌ایم که در صورت موافقت، ورزشگاه نقش‌جهان را در اختیار این باشگاه قرار می‌دهیم. مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در مصاحبه‌های خود اینطور عنوان کرده که این باشگاه در گذشته یک بازی رایگان در فولادشهر به سپاهان داده است. ما حاضریم علاوه بر آن یک بازی رایگان، در یک بازی دیگر هم ورزشگاه نقش‌جهان را به صورت رایگان در اختیار ذوب‌آهن قرار دهیم تا نشان دهیم دوست داریم نماینده اصفهان در همین شهر به میدان برود. با این حال باید بدانیم که هر ورزشگاهی قیمت خودش را دارد و امکانات نقش‌جهان قطعاً از فولادشهر بهتر است.

مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: از هواداران سپاهان به دلیل حمایتشان با وجود نتایج تیم تشکر و بابت شکست مقابل پدیده و فولاد خوزستان از آنها عذرخواهی می‌کنم. هواداران کم کم احساس می‌کنند که تیم رو به جلو بازی می‌کند. تماشاگران به این بلوغ کارشناسی رسیده‌اند که تیم خوب بازی می‌کند و تیمی که خوب بازی کند کم کم نتیجه خواهد گرفت.

تصمیم به حمایت از آینده‌سازان داشتیم اما منصرف شدیم

وی با اشاره به تیمداری سپاهان در رشته دوگانه بانوان و بدمینتون مردان، در مورد تیمداری در فوتبال بانوان گفت: مسئولان استان با ما ارتباط برقرار کرده و درخواست کردند از فوتبال بانوان حمایت کنیم. به موحدی مدیرعامل باشگاه آینده‌سازان میهن که چند بار به صورت تلفنی و حضوری با او صحبت داشتم اعلام کردم با نام سپاهان از این تیم حمایت خواهیم کرد. طبق آیین‌نامه سازمان لیگ ۵ درصد از قراردادهای تیم به عنوان حق ثبت قرارداد دریافت می‌شود ولی اگر باشگاهی در فوتبال بانوان تیمداری کند، ۲ درصد از این مبلغ به آن باشگاه برگردانده می‌شود اما اگر تیم بانوان را به نام آینده‌سازان حمایت می‌کردیم شامل این تخفیف نمی‌شدیم.

تیم آینده‌سازان مبارکِ موحدی باشد

طاهری اضافه کرد: با حمایت مدیرعامل فولادمبارکه و هیأت مدیره به این نتیجه رسیدیم که از تیم آینده‌سازان حمایت کنیم اما سعید موحدی مدیرعامل این باشگاه از این اقدام به عنوان قرارداد ترکمانچای و زورگیری یاد کرد. ما هم اعلام کردیم می‌توانیم مستقیماً سهمیه حضور در لیگ بانوان را دریافت کنیم و حالا که اسم زورگیری آمد، تیم آینده‌سازان مبارک موحدی باشد و سپاهان هم یک تیم مستقل تشکیل می‌دهد و هر بازیکنی که آزاد باشد را به خدمت می‌گیرد.

استفاده از بازیکن بومی سلیقه سرمربی است

مدیرعامل باشگاه سپاهان در مورد اینکه آیا در سپاهان به بومی‌گرایی معتقد است یا نه و اینکه چرا از بزرگان فوتبال اصفهان در این تیم استفاده نمی‌شود، افزود: به بومی‌سازی فکر کردیم و باشگاه سپاهان آکادمی‌ فوتبال دارد و در بازی با سیاه‌جامگان نیز هفت بازیکن آکادمی سپاهان حضور داشتند. دوست داریم از بازیکنان بومی استفاده کنیم ولی سرمربی تیم ممکن است تعدادی از این بازیکنان را نپسندد و کنار بگذارد و بازیکن غیربومی بیاورد و این موضوع در مربیگری کمی سلیقگی است. ما هم به همین دلیل به نظر او احترام می‌گذاریم ولی در تیم‌های پایه سپاهان از مربیان خوب و پیشکسوتان فوتبال اصفهان استفاده می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت پیشکسوتان در تیم بزرگسالان هم استفاده کنیم.

وی در مورد اینکه آیا سپاهان آنالیزور دارد بیان داشت: از کرانچار درخواست کردیم که تمام نیازهای خود از جمله آنالیزور و کمک مربی را مطرح کند. البته تیم آنالیزورهایی دارد ولی کمک مربی به اسم آنالیزور در تیم نداریم.

طاهری در مورد مصاحبه‌های اخیر مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال سپاهان و اینکه سخنگوی باشگاه سپاهان چه کسی است گفت: مدیر رسانه‌ای تیم سخنگوی باشگاه نیست ولی به واسطه ذات خبرنگاری، به برخی از مصاحبه‌ها جواب می‌دهد ولی خودش مصاحبه‌ای انجام نداده است؛ مثل پاسخ چند روز پیش وی به صحبت‌های مدیرعامل آینده‌سازان که البته کمی در مورد محتوای آن به مدیر رسانه‌ای تیم گلایه کردیم.

پشت کرانچار ایستاده‌ایم

وی در مورد ادامه همکاری با زلاتکو کرانچار اضافه کرد: سپاهان در چند سال اخیر 4-5 سرمربی عوض کرده و باید به ثبات برسیم. پشت کرانچار ایستاده‌ایم و ثبات را به سپاهان برمی‌گردانیم.

باشگاه‌داری می‌کنیم نه تیم‌داری

طاهری در پاسخ به اینکه آیا باشگاه سپاهان قصد حمایت از رشته‌هایی مثل دوومیدانی، شنا و ژیمناستیک را ندارد، گفت: سعی می‌کنیم تا جایی که بودجه باشگاه کفاف دهد به ورزش استان کمک کنیم ولی نمی‌توانم قولی در مورد حمایت از این رشته‌ها بدهم. البته دوست داریم حمایت از رشته‌هایی به جز فوتبال را در باشگاه نهادینه کنیم چون باشگاه‌داری می‌کنیم در حالی که برخی باشگاه‌های تهرانی تنها تیم‌داری می‌کنند. باشگاه‌داری شرایط خاص خودش را دارد و به واسطه باشگاه بودن باید این جوانب را در نظر بگیریم.

کد خبر 323506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.