آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد از ۲۴ مهر

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، از پذیرش ۱۳ هزار و ۶۸۶ نفر در آزمون دکتری خبر داد که این ظرفیت مربوط به تمامی دانشگاه ها و موسسات عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین توکلی گفت: ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ۱۴ هزار و ۸۶۸ نفر است.
وی با ارائه آماری درباره تعداد شرکت کنندگان در آزمون دکتری سال ۹۶ افزود: در مجموع ۲۶۰ هزار و ۵۱۳ نفر در دوره دکتری ثبت نام کرده‌اند که ۲۱۲ هزار و ۹۴۲ نفر از این تعداد در آزمون حضور داشتند. یعنی ۴۷ هزار نفر در آزمون غایب بودند.
توکلی ادامه داد: از میان شرکت کنندگان در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۶ تعداد ۱۹۹ هزار و ۳۷۱ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده و از این میان نیز ۵۸ هزار و ۱۷ نفر برای مصاحبه معرفی شدند و قرار است از میان این تعداد شرکت کننده، اسامی ۱۱ هزار و ۷۸۶ نفر به عنوان پذیرفته شدگان نهایی اعلام شد و با توجه به اعلام تکمیل ظرفیت حداکثر هزار و ۹۰۰ نفر به این پذیرفته شدگان اضافه خواهد شد.
وی درباره تکمیل ظرفیت دکتری امسال گفت: اطلاعیه اول سازمان سنجش آموزش کشور درباره ظرفیت های جدید و همچنین تکمیل ظرفیت برخی کد رشته محل های تحصیلی آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۶ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در ۱۲ مهر و اطلاعیه دوم این سازمان نیز درباره ظرفیت های جدید و تکمیل ظرفیت برخی دیگر از کد رشته محل های آزمون مذکور در ۱۷ مهر بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.
توکلی افزود: بر اساس این ضوابط، کلیه داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بوده و با توجه به کارنامه آزمون دارای نمره مثبت بوده اند، می توانند با توجه به شرایط و ضوابط موجود در اطلاعیه های مذکور و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی حداکثر تا پایان شنبه ۲۲ مهر نسبت به انتخاب حداکثر ۱۵ کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های تحصیلی رشته امتحانی خود اقدام نمایند.
مشاور عالی سازمان سنجش همچنین گفت: آن دسته از داوطلبانی که قبلاً و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۶ قرار گرفته اند و به عنوان پذیرفته شده نهایی فهرست آنان اعلام شده نیز مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت می باشند.
وی افزود: این دسته از داوطلبان چنانچه در این مرحله از پذیرش متقاضی رشته های مرحله تکمیل ظرفیت شوند و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این مرحله نیز قرار بگیرند، قبولی قبلی آنان کان لم یکن تلقی گردیده و مطابق ضوابط می‌بایست در کد رشته محل قبولی جدید ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند و هیچ گونه تقاضای بعد از اعلام نتایج پذیرفته نخواهد شد.
توکلی با بیان این که تا صبح امروز (پنجشنبه) ۲۲ هزار و ۱۶۵ نفر انتخاب رشته کرده اند، اظهار داشت: نتایج معرفی شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته محل های مندرج در اطلاعیه های ۱۲ و ۱۷ مهر روز دوشنبه ۱۵ آبان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای انجام مراحل مصاحبه دانشگاهی اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 323483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.