دیپلماسی شهری باید جان بگیرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به در نظر گرفتن فضای مناسب در اتوبوس ها برای معلولان گفت: برخی از سایت ها در این مورد اظهار کرده اند که مقدری با بیان این مباحث دنبال بزرگ کردن خود است در صورتی که بحث، احقاق حق معلولان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری در نشست خبری بعد از جلسه علنی شورا با اصحاب رسانه، با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور به منظور اصلاح ساختار شهرداری ها بیان کرد: اشکالی که دوستان به این موضوع گرفته اند این است که استنادات این چارت به نهادی مانند شهرداری همخوانی ندارد، اما شهرداری و رییس شورا قائل به اجرای این چارت به دلیل بار حقوقی آن هستند، مشکلات حاصل نیز ناشی از تفسیر مواد قانونی است.

احقاق حق معلولان
وی در ادامه با اشاره به فضای خالی اتوبوس های جدید که برای افراد معلول تعبیه شده گفت: متاسفانه این فضا با صندلی پر شده و مسئولان اتوبوسرانی اذعان می کنند معلول نداریم در حالی که اجرای این کارها مانع از حضور معلولان می شود.
سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: البته برخی از سایت ها هم در این مورد اظهار کرده اند که مقدری با بیان این مباحث دنبال بزرگ کردن خود است در صورتی که بحث، احقاق حق است. استانداردهای بین المللی نشان می دهد که باید حق معلولان در این موضوع محقق شود. البته ما قبل از تذکر راجع به این موضوع پیگیری های لازم را انجام داده بودیم.

راه اندازی ستاد توسعه کارآفرینی در شهر
مقدری با اشاره به تصویب لایحه راه اندازی ستاد توسعه کارآفرینی در شهر گفت: یکی از شعارهای ما از اول ورود به شورا بهبود فضای کسب و کار بوده است از این رو شهرداری فضاهایی که به کسب و کار شهر کمک می کند را بهبود می بخشد، با توجه به این موضوع قرار شد ستادی تحت عنوان «توسعه کارآفرینی» تشکیل شود تا راهکار های برون رفت از خلا کسب و کارها مطرح شود.
وی افزود: ماحصل این موضوع منجر به خروج از رکود می شود.
سخنگوی شورای شهر اصفهان در ادامه توجه به دیپلماسی شهری را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: یکی از تقاضاهای اعضای شورای شهر درخواست ارتباطات دیپلماتیک است و در این شهر از زمان صفوی چنین چیزی وجود داشته است.
مقدری افزود: در کشور، ارتباطات دیپلماتیکی صورت گرفته اما چقدر شهرداری از این ظرفیت استفاده کرده است؟ شهرداری چقدر توانسته از تسهیلات و وام های جهانی استفاده کند؟ 
وی افزود: البته شهردار اصفهان در این مورد برنامه هایی را ارائه کرده  و امیدواریم با ارائه این برنامه به شورای شهر اقدامات خوبی انجام شود.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اشاره به تفکیک جنسیتی اتوبوس های شهری بیان کرد: با توجه به کمبود اتوبوس های شهری، بسیاری از مواقع اتوبوس های بانوان حتی بدون حضور یک زن حرکت می کند، در حالی که این اتوبوس ها می توانند در ساعات شلوغی به تمامی مردم سرویس دهند.
مقدری اضافه کرد: در خود اتوبوس ها تفکیک جنسیتی وجود دارد و نیاز به تفکیک های جداگانه در اتوبوس ها نیست. هم اکنون اگر جلوی این موضوع گرفته نشود در آینده باید تعداد خیلی بیشتری اتوبوس به بانوان اختصاص داده شود.
مقدری با اشاره به اینکه باید فرآیند استفاده از خدمات بانک های جهانی برای توسعه شهر اصفهان تشکیل شود گفت: این بدین معنی نیست که شهرداری مستقیما وارد مذاکره با بانک های جهانی شود بلکه باید از طریق سازمان های بالا دستی این رویه به منظور کسب منفعت اجرایی شود.

کد خبر 323444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.