از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات چه خبر؟

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات تهران با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه، از ۵ تا ۱۲ آبان ماه سال جاری در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایمنا، اگر ماه بهمن برای اهالی سینما ماهی پررونق و پرحادثه است و کتاب بازها برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب در اردیبهشت هر سال را انتظار می کشند، اهالی مطبوعات و رسانه ها هم هر سال در ماه آبان چنین روزهای پررویدادی را تجربه می کنند. روزهایی که در زیر سقف بلند مصلی امام خمینی(ره) اهالی مطبوعات گرد هم می آیند و با خط مشی های مختلف فکری در کنار هم به تعامل می پردازند.

برگزاری نمایشگاه مطبوعات از جمله رویدادهای مهم و قابل توجه فرهنگی در کشور ماست. اگرچه شاید در ظاهر مخاطبان این نمایشگاه تنها اهالی رسانه و کسانی باشند که دستی بر قلم در مطبوعات دارند، اما آمار بالای بازدیدکنندگان از نمایشگاه در هر سال نشان می دهد که بسیاری از مردم هم علاقمند هستند که از نزدیک با قلم به دستان سرزمینشان آشنا شده و از چند و چون فعالیت رسانه ها سر در بیاورند.

اینک که در آستانه برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات قرار داریم، در این مطلب به ارائه گزارشی از روند آماده سازی و جانمایی نمایشگاه و برنامه هایی که برای اجرا در نمایشگاه تدارک دیده شده اند می پردازیم.

گفتنی است؛ بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و ۷۰ رسانه غیر سراسری(محلی، منطقه ای و استانی) در نمایشگاه مطبوعات امسال غرفه دارند. «خبرگزاری ایمنا» نیز به عنوان تنها خبرگزاری استانی در کشور با رویکردی متفاوت و تازه در این نمایشگاه حضور خواهد یافت. این رویکرد تازه با تاکید بر موضوع مدیریت شهری و گسترش تعامل این رسانه با سایر استان های کشور نمایان می شود.

دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با ۲۳ عنوان نشریه

مطبوعات و رسانه های حوزوی طرفداران مخصوص به خودشان را دارند. طلبه ها و دانشجویانی که در رشته های مختلف علوم دینی تحصیل کرده و یا مشغول به تحصیل اند غالبا اخبار و مطالب مرتبط با رشته تحصیلی و یا رشته مورد علاقه شان را در این رسانه ها جستجو می کنند. دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم که هرسال در نمایشگاه مطبوعات حضور پررنگی دارد، امسال با ۲۳ عنوان نشریه به انتظارات مخاطبانش پاسخ می گوید.

غرفه پیشکسوتان

دیدار با پیشکسوتان در رشته های مختلف همیشه برای علاقمندان و مخاطبان آن حوزه جذاب است. بدون تردید ملاقات با اساتید حرفه روزنامه نگاری برای دانشجویان این رشته و یا علاقمندانی که بصورت تجربی در این عرصه مشغول به فعالیت هستند دلنشین است. به همین دلیل هم حضور این اساتید بصورت یک جا و در یک غرفه خبری خوش برای علاقمندان به آنهاست. این غرفه ویژه قرار است در هر روز پذیرای تعدادی از اساتید رشته روزنامه نگاری و ایجاد فرصتی برای برقراری ارتباط از نزدیک با آنها باشد.

در ادامه از آنچه قرار است ازسوی مراکز و سازمان های مختلف در نمایشگاه مطبوعات امسال رخ دهد مطلع شوید.

  • برپایی غرفه «پایگاه سلامت» ازسوی جمعیت جوانان هلال احمر
  • حضور بیش از ۵۵ رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود هزار متر مربع
  • برگزاری ۱۲ نشست و ۶ کارگاه تخصصی ازسوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، ویژه بازدیدکنندگان، دانشجویان و دانش‌پژوهشان و علاقمندان حوزه رسانه و روزنامه‌نگاری
  • برگزاری نمایشگاه در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳هزارمترمربع
  • حضور ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه و ۵۲ فصلنامه درنمایشگاه
  • برپایی غرفه ویژه وزارت امور خارجه، وزارت نیرو و وزارت ارتباطات
  • حضور گروه نشریات دانشجویی به همت دانشگاه آزاد
  • ثبت نام مسئولین رسانه ها برای شرکت در بیش از ۲۰۰ نشست خبری ، رونمایی، کارگاه آموزشی و...
  • وابستگی ۸۰درصد رسانه‌های حاضر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به بخش خصوصی
  • برگزاری نمایشگاه عکس «میانمار» با آثاری از عکاسان بین المللی
  • حضور گروه رسانه‌های کودک و نوجوان و رسانه‌های خانوادگی در ورودی نمایشگاه
  • تقدیر از ۶۰ غرفه فعال در نمایشگاه
  • برگزاری نمایشگاه عکس «جاده ابریشم» با تصاویر منتخب ایرنا و خبرگزاری شینهوا
  • حضور اعضای انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس در غرفه «معبر ۲۳»

در ادامه نیز نقشه جانمایی غرفه های موجود در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها را از نظر می گذرانید.

کد خبر 323396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.