هفتمین همایش ملی شعر آیینی «۷۲ خط اشک» برگزار می‌شود

هفتمین همایش ملی شعر آیینی «۷۲ خط اشک» ویژه دانشگاهیان سرتاسر کشور در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، دبیر این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه برای هفتمین سال پیاپی اصفهان میزبان برگزاری همایش ملی شعر ۷۲ خط اشک ویژه دانشگاهیان سراسر کشور است، اظهار داشت: فراخوان این همایش در سه محور شعر عاشورایی و حماسه حسینی، بصیرت و معرفت حسینی و پیام های نهضت عاشورا برای نسل جوان منتشر شده است.
محمدرضا نصری با اشاره به اینکه نشر و گسترش فرهنگ شعر عاشورایی، اشاعه فرهنگ پایداری، زنده نگه داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثار، بررسی و تبیین مبانی فرهنگی- هنری شعر عاشورایی، شناسایی و معرفی آثار برجسته در حوزه شعر عاشورایی از اهداف این همایش است، اظهار کرد: همچنین زمینه سازی برای آفرینش و گسترش شعر عاشورایی، افزایش بصیرت دانشجویی نسبت به فلسفه واقعه عاشورا، زمینه سازی مذهبی برای شناسایی، ساماندهی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه فرهنگ عاشورایی و ارائه اشعار فاخر و به دور از تحریفات لفظی و معنایی، لزوم پرهیز از تحریفات و پیرایه زدایی از مسائل عاشورا و پشتیبانی معنوی و نرم افزاری از مجالس عزاداری‌های سید الشهداء (ع) از دیگر اهداف همایش ۷۲ خط اشک است.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان همایش در چهار سطح اساتید، دانشجویان و کارمندان دانشگاههای سراسر کشور هستند، بیان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند شعرهای خود را در بخش‌های کلاسیک شامل غزل، مثنوی، رباعی و غیره، نو (نیمایی، آزاد و سپید) و ویژه ارسال کنند. هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر ارسال کند اما در صورت برگزیده شدن تنها به یک اثر جایزه تعلق خواهد گرفت، ضمن اینکه آثار ارسالی نباید تکراری و در همایش‌های دیگر به ویژه در همایش سال‌های گذشته ۷۲ خط اشک حائز رتبه برتر شده باشد.
دبیر همایش ملی شعر آیینی «۷۲ خط اشک» ادامه داد: از نکات قابل توجه این دوره از همایش می‌توان به برگزاری سلسله نشست‌های شعر آئینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سطح استان اصفهان با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در داوری به آثاری که به «مهم‌ترین پیام‌های عاشورا در حماسه حسینی» و «معرفت و بصیرت حسینی» بپردازد امتیاز ویژه ای داده خواهد شد.
هفتمین همایش ملی شعر آیینی «۷۲ خط اشک» به همت نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پیام نور استان اصفهان و با مشارکت دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش تا ۵ آبان ماه ۱۳۹۶ خواهد بود. علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.۷۲khatashk.ir مراجعه کنند.

کد خبر 323382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.