در استان اصفهان هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون در استان اصفهان هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده و این در حالی است که در بیش از ۶۴ کشور دنیا طی سال ۲۰۱۷ مواردی از این بیماری گزارش داشته اند.

شهرام موحدی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی فوق حادی است که صنعت طیور را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود:  در نیمه دوم سال همراه با مهاجرت پرندگان از شمال کشور و همچنین از قطب شمال به سمت خط استوا که از کشور ما عبور می کنند، پرواز این «پرندگان آزاد پرواز آبزی» از سطح کشور که معمولاً به عنوان حامل های این ویروس شناخته شده اند، احتمال  شیوع بیماری آنفلوانزا را تشدید می کند.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: با اقدامات خوبی که انجام شده خطر شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان مهار شده است اما با توجه به اینکه این ویروس خسارات زیادی وارد می کند، نیم نگاهی به سلامت جامعه انسانی باید انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا، آموزش به کلیه پرورش دهندگان طیور، افزایش کیفیت نگهداری طیور و افزایش سیستم امنیت قرنطینه ای مرغداری ها را از جمله این اقدامات برشمرد.

موحدی تاکید کرد: وضعیت بهداشت مرغداری ها در بعضی مواقع خوب نیست از این رو با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان تلاش کردیم تا وضعیت بهداشتی محل های پرورش مرغ و طیور را بهبود بخشیم.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با تاکید بر اینکه از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون در استان اصفهان هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، گفت: این در حالی است که در بیش از ۶۴ کشور دنیا طی سال ۲۰۱۷ مواردی از این بیماری گزارش داشته اند.

وی تصریح کرد: در دنیا برای پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان واکسنی وجود ندارد اماآنچه مهم است مباحث پیشگیری و مراقبت می باشدکه با افزایش امنیت زیستی مرغذاری ها این مهم تحقق خواهد یافت.

موحدی با اعلام اینکه آنفلوانزای پرندگان سال گذشته هم در اصفهان سرایت انسانی نداشته است، گفت: هیچ جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

کد خبر 323366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.