پنج کارخانه در اصفهان نشان ایمنی و سلامت دریافت کردند

مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان گفت: پنج مورد از کارخانجات استان فردا در مراسمی ملی نشان ایمنی و سلامت دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عیسی موسوی ونحری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی غذا در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات و معضلات کشوری مهاجرت از روستاها به شهرها است.

وی ادامه داد: کاهش قند نمک و چرب، درج نشاننگرهای رنگی تغذیه‌ای، برچسب اصالت، مبارزه با قاچاق کالا و ترویج و معرفی نشان ایمنی و سلامت از محورهای وزارت بهدات است.

مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو استان با بیان اینکه وزارت بهداشت با توجه به حیطه وظایف و اختیارات خود بیشتر برنامه‌های خود را بر اساس همین محورها عنوان کرد و گفت: سال ۹۶ این محورها به‌صورت جدی در دستور کار سازمان غذا و دارو قرارگرفته است.

عناوین روزهای هفته غذا

موسوی اظهار کرد: عناوین روزهای هفته غذا به ترتیب «غذا، آگاهی و سلامت»، «غذا، نظارت و سلامت»، «غذا، تحرک و سلامت»، «غذا، صنعت و سلامت»، «غذا، آموزش و سلامت»، «غذا و سفیران سلامت» و «غذا، معنویت و سلامت» نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به نشان‌گرهای سلامت، اظهار کرد: قرار بود تا پایان سال ۹۵ محصولاتی که مشمول دریافت این نشان می‌شوند، برای دریافت آن اقدام کنند و امسال پایش برچسب نشانگرهای رنگی در دستور کار قرارگرفته بود که یک‌بار در شش‌ماهه اول انجام گرفت.

 پنج کارخانه استان فردا نشان ایمنی و سلامت دریافت خواهند کرد

موسویان از پایش تمامی محصولات بازارهای استان اصفهان خبر داد و گفت: پنج مورد از کارخانجات استان فردا در مراسمی ملی موفق به دریافت نشان ایمنی و سلامت خواهند شد.

وی با بیان اینکه تمامی کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که تولید مواد خوردنی، آرایشی و بهداشتی دارند باید مسئول فنی نظارت داشته باشند، افزود:  ۶۹۲ کارخانه و بیش از ۳۰۰ کارگاه تولید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در استان اصفهان دارای مجوز از معاونت غذا و دارو هستند که پنج هزار و ۸۰۰ محصول پروانه ساخت و و ۶۰۰ نظاره پروانه نظارتی برای این محصولات صادرشده است.

تعداد کارشناسانمان بسیار کم هستند

موسویان در پاسخ به سؤالی در مورد تعداد بازرسان و میزان بازرسی‌ها توسط معاونت غذا و دارو، اظهار کرد: بر اساس امتیاز PRP واحدهای صنعتی تعداد بازدیدها در طول سال برنامه‌ریزی می‌شود و یک نظارت عالیه توسط کارشناسان ستاد غذا و دارو انجام می‌گیرد.

مدیر نظارت بر مواد آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو اصفهان گفت: در حال حاضر در شبکه‌های بهداشت و درمان ۲۵ کارشناس و خود ستاد ۱۳ کارشناس نظارتی داریم و چهار نفر کارشناس هم مواد آرایشی و بهداشتی را نظارت می‌کنند.

وی بییان کرد : معتقدیم این تعداد کارشناسان بسیار کم هستند، تلاش داشته‌ایم به‌صورت بهینه با همین تعداد بازرسی‌های خود را انجام دهیم.

کد خبر 323304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.