نبود گالری و نگارخانه بن بستی برای هنر تیران

تیران-نبود گالری و نگارخانه در شهرستان تیران و کرون، فعالیت های هنری هنرمندان این شهرستان را در بن بست و دور از چشم هنردوستان قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، نگارخانه و گالری در هر منطقه فضایی برای نمایش تولیدات، آثار و فعالیت های هنری، هنرمندان هر منطقه و یا هنرمندان شاخص کشوری است تا اینکه مردم و افراد علاقه مند به هنر بتوانند از این آثار و تولیدات هنری بازدید کنند و بر تجربه و ذوق خود بیفزایند.

وجودسالن به عنوان گالری و یا نگارخانه از جمله نیازهای هنرمندان هر منطقه است زیرا در این سالن ها آثار و فعالیت های خود را به عرصه بازدید می گذارند و این آثار خلق شده توسط آن ها به چشم مردم می رسد و در بن بست قرار نمی گیرد.

نبود گالری و نگارخانه در شهرستان تیران و کرون، فعالیت های هنری هنرمندان این شهرستان را در بن بست و دور از چشم هنر دوستان قرار داد و این موضوع دغدغه ای فرهنگی و هنری برای شهرستان شده که هنرمندان و همچنین عموم مردم خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

سالن گالری تبدیل به سالن مطالعه شد

سالن طبقه دوم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان گالری در بیش از سه سال گذشته مورد استفاده هنرمندان بود و سالیانه نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان برپا می شد و البته سایر سازمان ها نیز از این سالن به عنوان فضای نمایشگاهی برای آموزش همگانی از جمله برپایی نمایشگاه عکس و پوستر پیشگیری از مواد مخدر استفاده می کردند اما طی یک تصمیم گیری این سالن از سال ۹۳ توسط فرماندار وقت به اداره کتابخانه های عمومی واگذار شد.

این واگذاری بنا به درخواست کتابخانه های عمومی شهرستان تیران و کرون مبنی بر کمبود فضای سالن مطالعه انجام شد که البته وجود دو سالن مطالعه برای خواهران و برداران پاسخگوی این نیاز بود و با توجه به فضای مطالعه در فرهنگسرا اما چنین تصمیم گیری صورت گرفت.

با گذشت سه سال اما غافل از برپایی یک نمایشگاه هنری

واگذاری یک سالن مهم به کتابخانه های عمومی منجر به از بین رفتن گالری ساده اما کاربردی این شهرستان شد و با گذشت ۳ سال از این تصمیم گیری هیچ نمایشگاه هنری از تولیدات هنرمندان شهرستان صورت نگرفته و علی رغم برگزاری جشنواره های هنری مانند جشنواره خوشنویسی، جشنواره عکاسی و جشنواره تولیدات هنری و همچنین فعالیت های هنری هرندمندان آما این آثار به عرصه نمایش گذاشته نشد.

مسئولان برگزاری جشنواره های هنری شهرستان تیران و کرون به شرکت کنندگان در جشنواره ها قول ارائه آثار در نمایشگاه را داده بودند اما به دلیل نبود فضای نمایشگاهی نتوانستند آثار رسیده به جشنواره را به نمایش بگذارند.

جشنواره هنری پیامبراعظم(ص) که با ارسال یکصد اثر نقاشی، سیاه قلم و طراحی همراه بود، آثارش در دبیرخانه جشنواره ماند تا اینکه روزی با ایجاد فضای نمایشگاهی در شهرستان این آثار به نمایش گذاشته شود.

آموزشگاه های هنری شهرستان تیران و کرون هم خواستار ارائه فعالیت های هنری هنرجویان خود هستند اما نبود گالری و نگارخانه این خواسته را به یک آرزو تبدیل کرده است

احیا مجدد گالری نیازمند همکاری مسئولان شهرستانی و استانی

علی معینی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه کمبود در زیرساخت های فرهنگی و هنری شهرستان از چالش عرصه فرهنگ و هنر است، گفت: نبود گالری و نگارخانه در شهرستان تیران و کرون از جمله چالش های این عرصه است.

وی افزود: پیگیری برای بازگشت سالن گالری اداره فرهنگ و ارشاد در حال انجام است اما احیا مجدد گالری نیازمند همکاری مسئولان شهرستانی و استانی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: احیا مجدد سالن گالری و نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون فرصتی برای ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری شهرستان است و هنرمندان قادر به ارائه توانمندی های خود خواهند بود.

وی یادآورشد: با توجه به نبود مکان مناسب برای برپایی نمایشگاه، طی سال های اخیر هیچ نمایشگاهی برپا نشده و این موضوع در حوزه هنری یک امتیاز منفی و از بین رفتن فرصت است.

احیا گالری شهرستان تیران و کرون چشم انتظار نظر مدیران ارشد شهرستان واستان

با توجه به وجود این دغدغه و لزوم سرمایه گذاری برای ایجاد گالری و نگارخانه در شهرستان تیران و کرون و خواسته هنرمندان این شهرستان نیاز است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و فرماندار شهرستان تیران و کرون تدبیری در این خصوص انجام دهند.

در خصوص فضای مطالعه کتابخانه عمومی شهرستان نیز باید یادآور شویم که ۲ سال مطالعه در ساختمان کتابخانه عمومی و دو سال مطالعه در فرهنگسرای شهرداری تیران و همچنین سالن های مطالعه کتابخانه های مساجد برای مطالعه وجود دارد و نیاز است که سالن مطالعه برای راه اندازی مجدد گالری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شود.

شایان ذکر است؛ طبقه اول ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون در اختیار اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و به عنوان منبع و سالن مطالعه کتابخانه الغدیر تیران استفاده می شود.

کد خبر 323284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.