لزوم افتتاح همزمان بخش های مختلف مرکز همایش ها/ ۶۶ درصد از پروژه تکمیل شده است

شهردار اصفهان پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای را بسته کاملی از خدمات مختلف خواند و گفت: با توجه به این موضوع فاز بندی پروژه و افتتاح آنها ممکن است به اصل پروژه لطمه وارد کند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان قدرت الله نوروزی در حاشیه بازدید از مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای اظهار کرد: از سال ۸۹ مطالعات ساخت این مرکز انجام و نهایتا در سال ۹۰ کلنگ این پروژه به زمین زده شد. البته شهرهای کیش، شیراز و اصفهان برای ساخت این پروژه مطرح شده بودند که نهایتا اصفهان برای ساخت این مرکز انتخاب شد.

وی افزود: قرار بود تا در شهریور سال ۹۱ این مرکز افتتاح شود اما بروز مشکلات از افتتاح این مرکز جلوگیری کرد.

نوروزی بیان کرد: این مرکز از ۳ بخش مجزا شامل سالن اصلی همایش ها، مجموعه تجاری و هتل تشکیل شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد هزینه کلی این پروژه است گفت: در ابتدای احداث این پروژه قرار بود تا دولت ۱۰۰ میلیارد تومان از هزینه ها را متقبل شود اما تنها ۲۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای این پروژه تخصیص داده شد.

نوروزی با بیان اینکه تا به امروز ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است اظهار کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل این پروژه نیاز است و اخیرا هم قرار است تا ۶۵ میلیارد تومان را دولت بپردازد.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از پروژه تکمیل شده است و باقی پروژه با همکاری پیمانکاران باید اجرایی شود گفت: در ابتدای احداث این پروژه، با حضور چند پیمانکار مباحث اجرایی دنبال می شد اما مشکلات مانع از استمرار این همکاری ها شد. البته هم اکنون ۷۰ شرکت و پیمانکار مختلف با مدیریت این پروژه همکاری دارند.

شهردار اصفهان پروژه مرکز همایش ها را بسته کاملی از خدمات مختلف خواند که باید تمامی خدمات شامل سالن اصلی، هتل و مرکز تجاری در کنار همدیگر باشند.

نوروزی اذعان کرد: با وجود مشکلاتی که در حوزه تامین مالی این پروژه وجود دارد ناگزیر از اولویت بندی بخش ها هستیم، اما به نظر می رسد افتتاح این پروژه را نمی توان محدود به افتتاح فاز های مختلف کرد ، چرا که بخش های مختلف این پروژه لازم و ملزوم یکدیگرند و رعایت این مهم است که به اصل پروژه لطمه ای نخواهد زد.

وی اصفهان را شهری با افق جهانی شدن خواند و گفت: طبیعتا اصفهان مقتضیاتی برای توسعه گردشگری دارد اما این مهم نیازمند به توسعه زیرساخت هاست و یکی از این زیرساخت ها تکمیل این پروژه است.

نوروزی مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای را دارای شاخصه های بین المللی برای اجرای همایش های بین المللی دانست و اذعان کرد: این سالن از بسیاری از سالن های کشور به روزتر و پیشرفته تر است، برای همین باید این مکان به محلی برای برگزاری اجلاس و همایش های مختلف ملی و بین المللی تبدیل شود.

کد خبر 323169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.