سال ۹۶ سال طلایی توسعه ریلی کشور

لنجان_معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش ریلی ۹۱۹ کیلومتر ریل جدید در مسیرهای مختلف ریلی کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و با اضافه کردن خطوط دوم و یا سوم ریلی که در حال احداث است امسال سال طلایی کشور در تاریخ ایران در حوزه ریلی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، خیرالله خادمی در آئین افتتاحیه فاز سوم کنار گذر غرب اصفهان در زرین شهر اظهار کرد: در ابتدای دولت یازدهم شاهد انجام تغییرات در زیرساخت های حمل و نقل کشور بودیم و برنامه ها بر روی خطوط ریلی و توسعه آزادراه های کشور اولویت بندی و متمرکز شد.

وی افزود: بر اساس امار و ارقام موجود امروز علی رغم تمام مشکلات اعتباری این برنامه ریزی در حال نتیجه بخشی است و در بخش ریلی ۹۱۹ کیلومتر ریل جدید در مسیرهای مختلف ریلی کشور مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و با اضافه کردن خطوط دوم و یا سوم ریلی که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی در حال احداث آن است امسال سال طلایی کشور در تاریخ ایران در حوزه ریلی خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۵ استان کشور به خط ریلی کشور اضافه خواهند شد که مراحل پایانی را سپری می کنند و با ریل گذاری‌های جدید استان های همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی و گیلان این استان ها به شبکه ریلی متصل می شوند و راه آهن ریز و مسیر افغانستان از جمله مسیرهای جدید هستند که این مهم، عملکرد بسیاری خوبی برای دولت تدبیر و امید خواهد بود.

وی ادامه داد: سال ۹۷ را می توان برای آزاد راه ها برنامه ریزی کرد و علی رغم آنکه ۲۳۰ کیلومتر آزادراه را در برنامه داریم و تلاش هستیم ۷۰ درصد آنها را به بهره برداری برسانیم سال ۹۷ می تواند سال پرباری برای آزادراه های کشور باشد.

خادمی اضافه کرد: در حال حاضر  ۱۸ محور آزاد راهی در حال انجام بوده که هرکدام به نوبه خود یک ابر پروژه به شمار می آیند و در حال حاضر نیز دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر آزاد راه در سطح کشور وجود دارد اما به صورت همزمان آن هم با این حجم اجرا در کشور نداشته ایم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر هشت پروژه از پروژه های در دست اقدام پروژه هایی با مقیاس بزرگ هستند که در زمینه توسعه آزاد راه ها در دست اجرا داریم.

کد خبر 323117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.