لزوم رفع معضل آب رحمت آباد/تغییر واریانت مترواصفهان_زرین شهر راهکاری اجرایی شدن این پروژه

لنجان_نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود مشاور متخصص و مناسب باعث شده است آغاز پروژه مترو ۵ سال به تاخیر بینجامد ضمن اینکه اعتبارات این پروژه نیز برگشت داده شد لذا پیام مثبت شما در این سفر می تواند تغییر واریانت مترو باشد که مشکل اجرای پروژه متروی اصفهان_زرین شهر را مرتفع سازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محسن کوهکن در آئین افتتاحیه فاز سوم کنار گذر غرب اصفهان در زرین شهر با اشاره به لزوم اصلاح قانون مشارکت بخش خصوصی با وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: امروز گذاشتن بار بیش از حد بر روی دوش دولت و ایجاد تعهد کردن صلاح نیست از این رو باید توجه داشت که مصوبه موجود در قانون مشارکت بخش خصوصی در سال ۱۳۶۸ تصویب شده که با توجه به شرایط آن زمان نوشته شده و با توجه به شرایط موجود نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود: افرادی که همانند آقای مومن زاده تمام قد برای حضور در چنین پروژه های حضور پیدا کنند به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد و آن هم به دلیل وجود چنین قانونی است و باید گفت در دولت قبلی جلسه مفصلی داشتیم و مطرح شد چنانچه در قالب یک لایحه باید بهتر است چراکه چنانچه قانون اصلاح شده و منافع طرفین به درستی حفظ شود قطعا امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی بیشتر فراهم خواهد شد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درگذرگاه شرق زمانی متوسل به ما شد تا بتواند سهم مشارکت خود را کاهش دهد و این مهم نشان از آن داشت که اگر سرمایه گذاری بخش خصوصی اقتصادی باشد هیچگاه درخواست کاهش سهم مشارکت را نخواهد داد.

وی ادامه داد: شهرستان لنجان و بخصوص شهر زرین شهر در خصوص ارتباط با همکاری در پروژه های ملی در کشور نمونه است و نمونه همکاری آن عبور آزادراه غربی استان اصفهان از زمین های شهرداری زرین شهر است که رایگان در اختیار این پروژه قرار گرفته است.

کوهکن همچنین با انتقاد از انتخاب مشاوران نامناسب برای اجرای پروژه هایی همچون متروی اصفهان_زرین شهر، اضافه کرد: مسیر مترو از ابتدا تا انتهای شهر یک سانتی متر نیاز به آزادسازی ندارد آزاد سازی ندارد و این در حالی است که در بسیاری از شهرها اجرای چنین پروزه های نیازمند آزادسازی و صرف هزینه های بسیار است لذا باید تلاش شود مسئله آب رحمت آباد حل شود.

وی عنوان کرد: اگر چنانچه واقعا قرار است مترو در شهرستان لنجان احداث شود باید به اجرایی شدن آن نیز توجه جدی داشت چراکه با انتخاب اشتباه عبور خط مترو از زمین‌های زراعی کارشناسان و مشاورانی که این مسیر را موردبررسی قرار داده بودند توجهی به مسائل اجتماعی آن‌که باید بیش از هزار قطعه زمین کشاورزی در طول این مسیر تملک شود نداشتند.

کوهکن بیان کرد: مجریان امر نیز در طول چهار سال نتوانستند این مهم را تحقق ببخشند و بجای تملک هزار پلاک زمین تعداد محدودی از زمین‌های کشاورزی را تملک کرده و ۹۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه در طول این چند سال در دیگر پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته جلسات متعددی برگزار شد تا بتوانیم به کارشناسان و مسئولان امر تفهیم کنیم که آن نکته‌ای که بنده ۵ سال پیش در جلسه کارشناسی مطرح کرده که باید خط مترو از یکی از خط‌های اتوبان ذوب‌آهن اجرا شود، نه در زمین‌های کشاورزی که جدای از مسائل اجتماعی، کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده، تملک زمینی که برخی سند رسمی ندارند و مشکلات متعددی را به همراه خواهد داشت و...امروز دوستان قبول کرده‌اند که واریانت مترو باید بر روی یک از باندهای اتوبان ذوب‌آهن اجرا شود.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نبود مشاور متخصص و مناسب باعث شده است آغاز پروژه مترو ۵ سال به تاخیر بینجامد ضمن اینکه اعتبارات این پروژه نیز برگشت داده شد لذا پیام مثبت شما در این سفر می تواند تغییر واریانت مترو باشد که مشکل اجرای پروژه متروی اصفهان_زرین شهر را مرتفع سازد.

کد خبر 323112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.