آغاز عملیات اجرایی احداث ۷۴ واحد مسکونی در همت آباد اصفهان

عملیات اجرایی احداث ۷۴ واحد مسکونی در محله همت آباد اصفهان با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس آخوندی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: این وزارتخانه بنا به تاکید رییس جمهوری تمرکز اصلی خود را بر توسعه شهری روی بافت های فرسوده شامل بافت های میانی و حاشیه ای قرار داده است.

وی در ادامه افزود: در ایران حدود ۱۵۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری وجود دارد که حدود ۱۹ میلیون نفر در آن ساکن هستند و از وضعیت زندگی خوبی برخوردار نیستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح احداث یکصد واحد مسکونی در بافت قدیمی همت آباد اصفهان گفت: بر این اساس طراحی جدید صورت گرفت و با کمک اراضی شهرداری و شهری و بافتی که بطور کامل مبتنی بر استانداردهای شهری است به جای این یکصد قطعه شهری ایجاد می شود.

وی از جمله مزایای اجرای این طرح را اعطای ودیعه های ۲۰ میلیون تومانی با تسهیلات چهار درصدی به ساکنان این مناطق برای اجاره مسکن تا مدت تکمیل این طرح ها، ایجاد بافتی کامل به لحاظ معابر، خدمات زیربنایی شامل فضای سبز و سایر خدمات در آن منطقه و ارائه تسهیلات ساخت واحد ها به تعاونی محله عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این طرح مشتمل بر احداث واحدهای مسکونی، معبر و پارک محلی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در منطقه ۶ شهرداری اصفهان به اجرا در آمد.

آخوندی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح مساحت ۱.۶هکتار شامل ۱۱۳ واحد قدیمی تخریب و ۱۲ بلوک ۷۵۰ متر مربعی احداث می شود.

به گزارش ایمنا، افتتاح ۱۵ کیلومتر از آزاد راه غرب اصفهان، بازدید از  طرح قطارشهری بهارستان، افتتاح ایستگاه راه آهن ریز و ۱۲ کیلومتر خط اتصال به فولادمبارکه و بازدید از طرح دو خطه شدن مسیر ریلی زرین شهر به بافق از دیگر برنامه های سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان است.

کد خبر 323092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یکی از اهالی محل IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    1 0
    شاید خوب و شاید بد و حتی خیلی بد آیا این کار خوب بود یا بد ؟ و آیا میشود مردم همت آباد را عوض کرد ؟ . باید میدانستیم که خانه های کوچک در حد 40 یا 50 متری در همت آباد هست که در صورت واگذاری به شهردای در ان برهه از زمان (سالهای 88 و 89 )مالکان می توانستند صاحب خانه شوند ، نه در اصفهان و شاید بهارستان و یا جاهای دیگر ، همانگونه که بسیاری از کسانی که فروختند همین کار را کردند . و وارد شدن دوستان با نیت خیر باعث شد این طرح 8 تا 10 سال عقب بیافتد . و همان کسانی که شاید آرزوی داشتن خانه ایی غیر از محله همت آباد و حتی بزرگتر را داشتند به یکباره به باد رفت و چه بسا تعدادی از آنها این آرزو را به گور بردند .و از طرفی وارد شدن قشر غیر بومی به محله همت آباد باعث به وجود آمدن تداخل فرهنگی و به روز شدن محله و مردم میشد ولی در هر صورت کار انجام نشد . مطمئنا بعضی مواقع مخالفت در مقابل تغییر به ضررمان تمام میشود و شد . امیدوارم با تلاش مردم و دولت و بانکها و همت وزیر مسکن (جناب آقای عباس آخوندی) این طرح به زودی به ثمر برسد چرا که سالهاست با تلاش دوستان به تاخیر افتاده است