احیای بافت فرسوده همت آباد اصفهان مبتنی بر استانداردهای شهری

وزیر راه و شهرسازی گفت: با کمک شهرداری اصفهان طراحی جدیدی برای محله همت آباد اصفهان صورت گرفته تا بافتی مبتنی بر استانداردهای شهری در آن ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس احمد آخوندی در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهری محله همت آباد، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات رییس جمهور مبنی بر تمرکز بر روی بافت های فرسوده امروز آیین اجرایی یک نمونه کامل از احیای این بافت های فرسوده در محله همت آباد آغاز شد.

وی با بیان اینکه در کشور ۱۵۶ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری وجود دارد، تصریح کرد: این میزان جمعیتی بالغ بر ۱۹ میلیون نفر را شامل می شود که  از وضعیت زندگی مناسبی برخوردار نیستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بافت های فرسوده مشکلاتی را برای شهر و شهروندان به وجود می آورد ، ادامه داد: عمده طرح ها در پیرامون شهرها صورت می گرفت که سبب می شد علاوه بر اینکه این طرح ها بدون مشتری باقی بماند وضعیت ساکنان بافت های فرسوده نیز که گروه های هدف ما بودند بهبودی پیدا نکند.

وی با اشاره به طرح بازآفرینی شهری محله همت آباد، اضافه کرد: با کمک شهرداری طراحی جدیدی برای این محله صورت گرفته تا بافتی مبتنی بر استانداردهای شهری ایجاد شود.

آخوندی با بیان اینکه اجرای این طرح چند نکته بسیار مهم دارد، افزود: نخست اینکه توانستیم به ساکنان این بافت ودیعه های ۲۰ میلیونی با تسهیلات ۴ درصدی ارائه کنیم تا زمان اتمام  ساخت این واحدها بتوانند مکانی را برای خودشان اجاره کرده و ساکن شوند.

وی با اشاره نکته دوم تاکید کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی و شهرداری طراحی جدیدی روی این بافت صورت می گیرد تا این محل از نظر مسکن، معابر و خدمات زیربنایی در وضعیت مطلوبی قرار گیرد و نکته دیگر اینکه تسهیلات ساخت در اختیار تعاونی قرار می گیرد تا این تعاونی هر چه سریعتر کارهای خود را پیش ببرد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: نکته بسیار مهم دیگر در این طرح این است که هر میزان ارزش افزوده در بافت وجود دارد نصیب خود ساکنان محل می شود تا شاهد ارتقای کیفیت زندگی ساکنان نیز باشیم.

آخوندی با تاکید بر اینکه این طرح در سراسر استان های ایران اجرا می شود، گفت: اتفاق بزرگی که در طرح بازآفرینی شهری صورت می گیرد این است که این طرح در ازای تخریب واحدهای ناکارآمد، ناپایدار و پرمخاطره قبلی صورت می گیرد و اینگونه نیست که واحدهای جدید ساخته شده و بافت ناکارآمد قبلی همچنان سرجای خودش وجود داشته باشد.

کد خبر 323088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.