توسعه و رونق اقتصادی نیازمند فضای دوستانه و بی حاشیه است

فریدن- دبیر ستاد سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی فرمانداری فریدن گفت: در یک فضای دوستانه می توانیم در جهت توسعه و رونق اقتصادی منطقه گام برداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، نخستین جلسه عمومی باشگاه کارآفرینی و توسعه کسب و کار فریدن، که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان و با پیگیری و حمایت ستاد تسهیل سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی فرمانداری فریدن برگزار شد.  این جلسه با مرور هدف و طرح برنامه‌های باشگاه آغاز شد و با بررسی موانع و طرح راه‌کارهایی در راستای این هدف ادامه یافت.

ایزد ابوالحسنی دبیر ستاد تسهیل سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی فرمانداری فریدن در این جلسه، اظهار داشت: در یک فضای دوستانه و به دور از هرگونه حاشیه  می توانیم در جهت توسعه و رونق اقتصادی منطقه گام برداریم.

وی با تاکید بر همفکری و همدلی نسل جوان افزود: این ستاد آمادگی دارد که از ظرفیت علمی و تجارب ارزنده جوانان و کارآفرینان در جلسات شورای اشتغال شهرستان استفاده  کند.

مسعود شفیعی، ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در این جلسه، بر لزوم تغییر نگرش جامعه به‌سمت نگاه کارآفرینانه تأکید کرد و این مهم را مستلزم فرهنگ‌سازی و تبیین دقیق مفهوم کارآفرینی دانست.

حسین کریمی، ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی دیگر از شرکت کنندگان در این جلسه، از تبلیغات منفی علیه شهرستان به‌عنوان عامل ضد انگیزشی توصیف کرد و آن را موجب نا امیدی جوانان منطقه دانست.

وی با اشاره به این که سرمایه‌های تحصیل‌شده در منطقه، خارج از شهرستان صرف می‌شود بر ضرورت جذب و نگهداشت این سرمایه‌ها تاکید نمود.

محسن اصلانی، ریاست سازمان تعاون روستایی نیز، به لزوم تشکیل کارگروه‌های تخصصی پیرامون موضوع‌های شغلی اصلی منطقه از جمله کشاورزی و صنایع دستی اشاره نمود و مسئله بسته‌بندی محصولات منطقه را نیازمند رسیدگی عاجل دانست.

محمد رضا شیخی، از اعضای شورای اسلامی شهر داران، با اشاره به طرح‌های شمع‌سازی و تولید ذرت علوفه‌ای و موانع و مشکلاتی که فراروی فعالیت در این باره وجود دارد، پتانسیل‌های قابل توجه در شهرستان و لزوم طرح برنامه‌های مناسب جهت رفع موانع و تسهیل مسیر بهره‌برداری از چنین فرصت‌هایی را یادآور شد.

در این جلسه ضعف فرهنگ مشارکت و کار گروهی، عدم مخاطره‌پذیری و جسارت‌ورزی، بی‌مهری‌های مرکز استان نسبت به منطقه،  برخی قوانین نا کارآمد، نا امیدی و منفی‌نگری، وضعیت اقتصادی کشور و مسافت قابل توجه شهرستان تا مرکز استان،  از جمله‌ی اصلی‌ترین موانع بروز و موفقیت فعالیت‌های کارآفرینانه در شهرستان از سوی شرکت کنندگان عنوان شد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه، شرکت کنندگان بر لزوم طراحی، اجرا و تکرار رخدادهای مناسب در حوزه کارآفرینی در شهرستان،  تاکید کردند.

 همچنین بر لزوم مشارکت و همکاری همه افراد و سازمان‌ها برای تحقق فعالیت‌های کارآفرینانه و در نهایت تحقق توسعه اقتصادی شهرستان تاکید و مقرر شد جلسات هم اندیشی به همین منظور به شکل مستمر برگزار شود.

نکته دیگر آن که اطلاع رسانی جهت تشکیل این جلسه به صورت دعوت عمومی از طریق رسانه های مجازی بود و بر همین اساس؛ حضور صمیمانه و چشمگیر مسئولان در کنار علاقمندان و فعالان حوزه کارآفرینی و اشتغال، در گام نخست این حرکت؛ فرصت مناسبی جهت طرح نظرات و برنامه‌ریزی در خصوص موضوع فراهم نمود.

به گزارش ایمنا؛ ریاست کمیته امداد امام(ره)، ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ریاست اداره تعاون روستایی شهرستان، نایب رئیس و دو تن دیگر از اعضای شورای شهر داران و کارشناسانی از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی، سازمان هلال احمر و فنی و حرفه‌ای، میهمانان این جلسه بودند که این نشان از وجود تعامل و علاقه مندی جمعی برای رونق کارآفرینی در شهرستان است.
 

کد خبر 323086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرتیکان IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    0 0
    با تشکر از دییر سرمایه گذاری و ستاد تسهیل فریدن و قدر دانی از پیگیریهای مستمر ایشان