یک ششم طلاب استان در زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند/اصفهان ۵۵۸ شهید طلبه دارد

دبیر کنگره شهدای طلبه استان اصفهان گفت: با توجه به آمار ارائه شده نسبت شهدای روحانی به کلیه آمار روحانی استان، تعداد یک ششم از طلاب در زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایمنا؛ حجت الاسلام رضا غفاری پور، دبیر کنگره شهدای طلبه استان اصفهان در نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان با بیان اینکه از سال ۸۸ تا کنون یادواره شهدای روحانی هرساله پرشورتر از سال گذشته برگزار شده افزود: تا به امروز بخشی از یادواره شهدای روحانی در شهرستان ها برگزار شده و بخشی از آن در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه آمار شهدای روحانی بالاترین آمار در بین شهدای دیگر صنوف بوده عنوان کرد: این در حالی است که برخی از طلاب و یا فرزندان ایشان در این آمار قرار ندارند و اگر این افراد به آمار اضافه شده بودند قطعا بیشتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه آمار شهدای اصفهان ۵۵۸ نفر شهید طلبه و روحانی هستند اذعان کرد: ۳۲ نفر از شهدا نیز اصفهانی نبودند اما سال های زیادی از عمر خود را در اصفهان سپری کردند که اگر به این آمار اضافه شود آمار شهدای طلبه اصفهان به ۵۹۰ می رسد.
وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به آمار ارائه شده نسبت شهدای روحانی به کلیه آمار روحانی استان، تعداد یک ششم از طلاب در زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.
وی با بیان اینکه تعدادی از روحانیون فرزندانشان به شهادت رسیده و در آمار فوق الذکر درج نشده،  اظهار کرد: اگر این آمار به آمار ذکر شده اضافه شود روشن خواهد شد که روحانیتی که همواره مردم را برای جهاد و دفاع از اسلام و انقلاب دعوت کرده خود پیشگام این عرصه بوده است.
وی با اشاره به اینکه شهید امسال حوزه علمیه در شهر اصفهان حجت الاسلام ردانی پور و شهید سال حجت الاسلام سید حسن بهشتی نژاد و شهید ترور سال ۶۰ هستند، ابراز کرد: اهداف ما از برگزاری این اجلاسیه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی در تبیین نقش یادواره شهدای روحانی در جامعه عنوان کرد: این اجلاسیه نشان دهنده نقش روحانیت در عرصه جهاد و شهادت خواهد بود.
وی با بیان اینکه این اجلاسیه یک کار مشترک بین مجموعه سپاه و حوزه نمایندگی و حوزه علمیه است که بخش عظیمی از کارها را حوزه علمیه بر عهده داشته است ابراز کرد: جا دارد از حجت الاسلام علیرضا باطنی و آیت الله طباطبایی نژاد تشکر ویژه داشته باشیم که در این عرصه زحمات فراوانی کشیدند.

کد خبر 323062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.