سیاست اصلی این دوره، احیای بافت تاریخی شهرهاست/ بازسازی محور چهارباغ ارزشمند است

وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلی ترین سیاست این دوره دولت بازآفرینی شهر و احیای بافت تاریخی و قدیمی شهرهاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس احمد آخوندی در حاشیه بازدید از محور چهارباغ اظهارکرد: اصفهان به طور حتم یکی از شهرهای نمونه تمدن ایران شهری محسوب می شود که آثار تاریخی از دوران سلجوقی و صفوی را در دل خود جای داده است به همین منظور برای احیا تمدن ایران و بازآفرینی شهر یکی از شهرهای مطرح و الگو در ایران به شمار می رود.

وی افزود: اتفاقات خوبی در اصفهان برای بازآفرینی شهر و حفظ بازارهای تاریخی به خصوص در محور تاریخی این کلانشهر از میدان امام علی(ع) تا میدان امام(ره) رقم خورده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بازسازی محور چهارباغ نیز کاری ارزشمند است چرا که هم یادآور آثار تاریخی و تمدن ایران زمین است و هم با زندگی مدرن سازگاری دارد.

آخوندی خاطرنشان کرد: بازآفرینی و خلق مجدد اصفهان با شرایط جدید و البته حفظ آثار گذشته اهمیت بسیاری دارد که در این راستا اقدامات فراتر از اقدامات محله ای است و باید در حوزه فرهنگی و شهرسازی فعالیت های گسترده ای انجام شود.

وی اظهارکرد: اصلی ترین سیاست این دوره دولت بازآفرینی شهر و احیای بافت تاریخی و قدیمی شهرهاست.

آخوندی بیان کرد: در محور چهارباغ تخریب های گسترده ای را شاهد بودیم که اکنون با اجرای طرح بدنه سازی چهارباغ علاوه بر جذب گردشگر منبع تولید ثروت و ارزش افزوده برای شهر خواهد بود.

کد خبر 323048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.