طلبگی ضامن ورود به بهشت نیست

مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: جهل زدایی و هدایت به سمت خدا و خداشناسی وظیفه طلاب است که دقیقاً منطبق بر فلسفه قیام عاشورا است.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، روز گذشته در بازدید خود از مدرسه علمیه امام سجاد (ع) در جمع طلاب این مدرسه اظهار کرد: یکی از توصیه‌های مؤکد اهل بیت خاصه امیر المومنین علیهم السلام به شیعیان این است که از اشتباهات خود پند و عبرت بگیرند که این خود یک سود بزرگ است.

وی بیان کرد: رعایت نظم و برنامه‌ریزی در زندگی از دیگر توصیه‌های اهل بیت به شیعیان است که در زندگی طلبگی بسیار حائز اهمیت است، طلاب جوان باید از همین ابتدای امر بدانند که برای موفق شدن و رسیدن به هدف مقصود باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند و هیچ لحظه‌ای از عمر خود را به بطالت نگذرانند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: یکی از تأسف‌هایی که ما همواره داشته‌ایم این بوده که اساتید و مدیران مدارس علمیه طلاب را از همان بدو ورود به حوزه علمیه با اهمیت کار طلبگی آشنا و آگاه نمی‌کنند، وظیفه طلبگی بسیار وظیفه‌ای خطیر است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تأکید کرد: از معصوم نقل شده است که «کسانی که از شیعیان، به شریعت ما عالم شوند برای آنکه ضعفای دینی ما را از ظلمت نادانی نجات داده و به سمت نور علم هدایت کنند، در روز قیامت در حالی محشور می‌شوند که تاجی از نور بر سر دارند» این نقل تأکیدی بر اهمیت طلبگی دارد.

درس خواندن در حوزه علمیه ضامن ورود به بهشت نیست

آیت‌الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: وظیفه و رسالت طلبگی دقیقاً منطبق بر همین امر یعنی جهل زدایی و هدایت مردم به سمت آگاهی است، این همان چیزی است که اباعبدالله الحسین (ع) نیز برای اجرای آن در جامعه قیام کرد و در این مسیر خود و خاندانش به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: جهل زدایی و هدایت به سمت خدا و خداشناسی وظیفه طلاب است که دقیقاً منطبق بر فلسفه قیام عاشورا است، حرکت ما زمانی ارزشمند است که نیت ما صحیح باشد، درس خواندن صرف در حوزه علمیه بدون تهذیب و تلاش برای کسی موفقیت نمی‌آورد و نمی‌تواند ضامن ورود به بهشت باشد.

امام‌جمعه اصفهان ادامه داد: آن چیزی ما را به بهشت برین هدایت می‌کند، نیت سالم و با اخلاص و عمل متناسب با آن است، صرف درس حوزوی خواندن در مدارس علمیه و حشر و نشر با علما راه بهشت برای ما باز نمی‌شود، بلکه باید برای خدا به انجام رسالت جهل زدایی و هدایت به سمت خدا با تمام قوا همت گماریم.

وی در پایان به طلاب جوان توصیه کرد: تحت هر شرایطی با قرآن کریم مأنوس شوید و در زمان‌های حضور خود در مدرسه با قرآن و آموزه‌های قرآنی همراه شوید، در ابتدا روی صوت و لحن قرآن و سپس به تفسیر و تفهیم قرآن بپردازید و از تسلط بر ادبیات عرب که شما را در فهم عمیق آیات و روایات بسیار کمک می کند، غافل نشوید.

کد خبر 323040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.