احداث  بالکن در گذرها با توجه به طرح تفصیلی امکان پذیر است

مدیرکمیسیون های ماده صد شهرداری اصفهان با اشاره به ضوابط احداث بالکن در گذرها، گفت: احداث بالکن در گذرها با توجه به طرح تفصیلی امکان پذیر است.

غلامعلی فیض اللهی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: مدیریت کمیسیون های ماده صد شهرداری مرجع شبه قضایی رسمی رسیدگی به تخلفات ساختمانی است که نقشی پیشگیرانه در گسترش ناموزون و غیراصولی ساختمانها و احداث بناهای مازاد و مغایر با پروانه ساخت دارد.

وی افزود: کمیسیون ماده صد قانون شهرداری در رسیدگی به انواع تخلفات ساختمانی صلاحیت ذاتی دارد؛ به این معنی که هیچ مرجعی حق رسیدگی به این تخلفات را ندارد و حتی دادگستری نیز به استناد صلاحیت عام خود از چنین صلاحیتی بهره مند نیست.

مدیرکمیسیون های ماده صد شهرداری اصفهان تصریح کرد: ماده صد شهرداری در جهت نظم بخشیدن به شهر سازی و ساخت و سازهای شهری می باشد و مالکین اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن قبل از هر اقدامی به تفکیک اراضی یا عملیات عمرانی و ساخت ساز باید از شهرداری پروانه (مجوز) دریافت کنند.

وی تاکید کرد: شهرداری مکلف به جلوگیری از عملیات ساختمانی بدون مجوز و خلاف پروانه صادره در زمین های محصور و غیر محصور می باشد .

فیض اللهی با اشاره به ضوابط احداث بالکن در گذرها، گفت: احداث بالکن در گذرها با توجه به طرح تفصیلی امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه در گذرهای کمتر از ۱۰ متر احداث بالکن غیرقانونی است، گفت: در ارتفاع کمتر از ۴ متر هم نمی توان بالکن احداث کرد؛ اما در گذرهای ۱۰ تا ۱۲ متر در ارتفاع ۴ متر ۵۰ سانت بالکن، در گذرهای ۱۲ متر با ارتفاع ۴ متر ۶۰ سانت، در گذرهای ۲۰ متر ۸۰ سانت و ۲۰ متر به بالا ۱۰۰ سانتی متر می توان بالکن ساخت و در غیر این صورت احداث بالکن در کمیسیون ماده صد رأی تخریب می گیرد.

مدیرکمیسیون های ماده صد شهرداری اصفهان اضافه کرد: اینکه بعضی از شهروندان درگذرهای ۶ یا ۸ متری بالکن احداث می کنند یقین داشته باشند که  در کمیسیون ماده صد رأی تخریب برای بالکن ساخته شده صادر می شود.

کد خبر 323021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.