صنایع فولاد، سنگ و گردشگری سه محور همکاری اصفهان و جمهوری چک

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صنایع فولاد، سنگ و گردشگری می‌تواند به‌عنوان سه محور همکاری استان اصفهان و جمهوری چک قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مصطفی رناسی در دیدار با معاون وزیر صنعت چک و سفیر این کشور در تهران، با اشاره به حضور هیات های تجاری متعدد اروپایی پس از برجام در ایران و برگزاری نشست‌های بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: گروه صنعتی مدوف فرانسوی با حضور شرکت‌های بزرگ اروپایی سرمایه‌گذاری در بخش‌های حمل‌ونقل و نفتی ایران را آغاز کرده است.

وی تاکید کرد: شرکت‌های چک می‌توانند با همکاری شرکت‌های استان اصفهان سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌های مزیت دار استان را دنبال کنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گردشگری را یکی از زمینه‌های مشترک بین اصفهان و  چک برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاران چک می‌توانند در زیرساخت‌های گردشگری استان اصفهان نقش فعالی را ایفا کنند.

وی خواستار تبادل سنگ‌های تزیینی استان اصفهان و ماشین‌آلات و تکنولوژی صنایع نوین چک شد و افزود: استان اصفهان دارای بزرگ‌ترین واحدهای فرآوری سنگ و منابع  عمده سنگ است و می‌تواند با  فعالان اقتصادی چک تبادل تکنولوژی داشته باشند.

معاون وزیر صنعت  چک در این  دیدار، گفت: استان اصفهان پتانسیل بسیاری برای همکاری جمهوری چک با ایران در بخش‌های مختلف را دارد.

ادوارد موریچکی با اشاره به صادرات فولاد ایران به چک، بیان داشت: ایران درزمینهٔ تولید فولاد جایگاه ویژه ای دارد و جمهوری چک می‌تواند فناوری‌های نوین فولادسازی را به ایران عرضه کند.

وی اضافه کرد: ایران  در موضوع کم‌آبی با چالش‌های جدی روبروست و می‌توانیم در بازچرخانی و صرفه جویی مصرف آب  همکاری داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت  چک، این کشور را یکی از صنعتی‌ترین کشور اروپا معرفی کرد و گفت: ساخت ماشین‌آلات بخش‌های فولادی، نساجی و نفتی این کشور می‌تواند یکی از محورهای مهم مبادلات تجاری دو کشور ایران و چک باشد.

استفانک چومبا سفیر جمهوری چک در ایران  سفیر جمهوری چک در ایران در این دیدار، گفت: کشور چک مانند سایر کشورهای اروپایی به توافق‌نامه ایران با کشورهای ۱+۵ پایبند خواهد بود و  روابط اقتصادی نزدیک خود را با ایران حفظ می‌کند.

وی با اشاره به توانمندی صنایع جمهوری چک در بخش حمل‌ونقل شهری شامل قطار، اتوبوس و کامیونت‌های حمل بار و ساخت هواپیمای کوچک و متوسط گفت:در بخش ساخت ماشین‌آلات صنعت فولاد و صنایع پتروشیمی می‌توان همکاری نزدیکی بین دو طرف برقرار کرد.

کد خبر 322992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.