انسجام اعضای شورای شهر مورد توجه است

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه انسجام اعضای شورای شهر مورد توجه است، گفت: اصفهان از همه شهرها یک سر و گردن بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب رضا ارزانی، در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در هیچ زمانی تا به امروز نبوده که اعضای شورای با هم در انسجام کامل باشند، اظهار کرد: البته اختلاف نظر در هر جایی ممکن است اما امیدواریم با وجود شما اتفاقات خوبی در شهر رقم بخورد.

وی ادامه داد: من تا به حال به همه شهرهای ایران و ۵۰ کشور دنیا سفر کرده ام و برایم ثابت شده که اصفهان در این میان از همه شهرها یک سر و گردن بالاتر است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: در سال های اخیر تصدی گری در این اداره برداشته شده و به سمت تولی گری حرکت کرده ایم به طوری که دیگر کار اجرایی چندانی انجام نمی دهیم.

وی با اعلام اینکه کتاب چشم انداز فرهنگ و هنر اصفهان تدوین شده است، گفت: در این کتاب مجموعه سیاست ها و اقدامات اجرایی  برای اداره حوزه های فرهنگی شهر تا افق ۱۴۰۴ مشخص شده است. رصدخانه فرهنگی شهر هم با همین هدف ایجاد شد تا به وسیله آن شهرداری نگاه استانی به مقوله فرهنگ پیدا کند و بدین ترتیب نیازهای فرهنگی شهر مانیتورینگ شود.

ارزانی یکی از دغدغه های اصلی شهر در حوزه فرهنگ را وجود سالن مناسب برای فعالیت های هنر از جمله تئاتر و موسیقی برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر سه سالن نگین، رودکی و کوثر در اصفهان وجود دارند که دو مورد اول از استاندارد های لازم برخوردار نیستند.

وی در ادامه گفت: در همین راستا ۲۵ هزار متر مربع زمین همجوار با بزرگراه شهید کشوری برای تامین زیرساخت های هنری وجود دارد که کلنگ آن توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زمین خورده اما همچنان بلاتکلیف مانده است و ما حاضریم به شرط حفظ کاربری، آن را واگذار کنیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه نظارت های مضاف باید برداشته شود، تصریح کرد: تعاملات بین مدیریت شهری و این اداره در حل این تعارضات کمک کننده است البته در بسیاری از شهرها، شهرداری وارد حوزه های فرهنگی نمی شود.

وی یادآور شد: باید ۴۰ تا ۵۰ مسجد شهر مورد رصد قرار بگیرد و با پرداخت حقوق بیشتر به خادم آن، درب مساجد همیشه برای فعالیت های فرهنگی باز باشد.

ارزانی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد حراج بزرگ هنری اصفهان در حال بررسی هستیم و امیدواریم بتوانیم در بهمن ماه سال جاری آن برای رونق هنر آن را  اجرایی کنیم که در همین راستا می توان از ظرفیت خواهرخوانده های شهر اصفهان استفاده کرده و آنها نیز به صورت آنلاین در این حراج شرکت کنند.  

کد خبر 322971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.