ظریف: حمایت سایر کشورها از برجام به خاطر منافع خودشان است

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس: ظریف اذعان کرد دفاع سایر اعضای 1+5 و کشورهای اروپایی از برجام نه صرفا به خاطر ایران؛ بلکه بیشتر به دلیل منافعی است که این کشورها از برجام می برند.

خبرگزاری ایمنا- گروه سیاسی- سمیه محمودی نماینده حوزه انتخابیه شهرضا و دهاقان، در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در این جلسه مباحث مربوط به برجام به صورت جدی  و گسترده مطرح شد. وی افزود: ظریف در این جلسه به تشریح رویکردهای مختلف و متناقض آمریکا پیرامون برجام پرداخت و گفت در درون ایالات متحده نیز نگرش واحدی به بحث برجام وجود ندارد، عده ای آن را توافقی مفید و به نفع آمریکا می دانند و گروهی که دونالد ترامپ آن را رهبری می کند، مخالف سرسخت برجام هستند و می کوشند آن را به مذاکره مجدد بگذارند یا لغو کنند.

محمودی در ادامه گفت: آقای ظریف برجام را کاملا به نفع جمهوری اسلامی ایران دانست و اعلام پایبندی کشورمان به این توافق بین المللی را نوعی برد دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد.  به گفته محمودی، وزیر امور خارجه اذعان کرد: همین منافعی که از این توافق نصیب ایران شده سبب سردرگمی مقامات آمریکایی گردیده و تقلای آنها برای تغییر و اصلاح برجام را سبب شده است. با این حال ظریف تأکید نمود که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه مذاکره مجدد بر سر برجام را نخواهد پذیرفت.

 به گفته خانم محمودی، ظریف همچنین دفاع سایر اعضای 1+5 و کشورهای اروپایی از برجام را نه صرفا به خاطر ایران؛ بلکه بیشتر به دلیل منافعی دانست که این کشورها از برجام می برند و در پایان بحث برجام نیز به دفاع همه جانبه  از سپاه پاسداران پرداخت و هر گونه تحریم علیه این نهاد نظامی را رد کرد.

محمودی در ادامه به خبرنگار ایمنا گفت: محمد جواد ظریف همچنین بطور گذرا در مورد همه پرسی اقلیم کردستان و مذاکراتی که بین دولت عراق و رئیس این اقلیم در جریان است صحبت کرد و اعلام نمود در مورد اقلیم کردستان، ایران به صورت مستقل ورود نمی‌کند و تصمیمات به صورت سه‌جانبه با عراق و ترکیه اتخاذ می‌شود.  به گفته نماینده مردم شهرضا و دهاقان ظریف در بخش دیگر سخنانش به بحران سوریه و کشورهایی که به دلیل منافع خود به این بحرانها دامن می زنند نیز اشاره کرد.

کد خبر 322929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.