لزوم بازنگری طرح تفصیلی/ رفع محدودیت ها برای سرمایه گذاران ضروری است

مدیران مناطق ۱۵ گانه شهرداری در دیدار خود با شهردار اصفهان بر لزوم بازنگری طرح تفصیلی و رفع محدودیت های ساختاری شهرداری برای جذب سرمایه گذاران تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته مدیران مناطق ۱۵ گانه شهرداری با شهردار اصفهان دیدار و پیرامون مسائل شهری گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار منصور نجفی، مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان با بیان اینکه آخرین اصلاحیه قانون شهرداری ها به سال ۱۳۳۴ برمی گردد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شهرداری ها با فراز و نشیبهای زیادی روبرو بوده اند که به دلیل نبود قانون به روز، آنها به شیر بی یال و کوپال تبدیل شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۳۶۴ نیز قانون خودکفایی شهرداری ها در مجلس مطرح شد و دستگاه های دولتی مقید به پرداخت عوارض شدند، گفت: این درحالی است که طی این سال ها هیچگونه عوارضی به شهرداری ها از سوی نهادهای دولتی پرداخت نشده است.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان اضافه کرد: ۷۰ درصد درآمد شهرداری ها متکی به محصولی به نام ساختمان است در این مسیر باید مشکلات ساختاری موجود را برای رونق ساخت و سازها از میان برداشت.

وی سیستم جامع شهرسازی و درآمد سرای هشت را ناکارآمد دانست و عنوان کرد: مردم در مراجعات خود هنوز با بیمه و نظام مهندسی مشکل دارند و ضوابط طرح تفصیلی نیز دست و پاگیر است که اگر این مسائل رفع شود، می توان فرش قرمز به زیر پای سرمایه گذاران پهن کرد.

مشوق های شهرداری برای رونق ساخت و ساز موثر است

عباسعلی نصوحی، مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان نیز همه بار شهر را بر دوش مردم دانست و گفت: مشوق های شهرداری برای رونق ساخت و ساز موثر بوده اما  با توجه به محدودیت های فراوانی که برای سرمایه گذاران ایجاد شده، آنها از اصفهان رفته و در شهرهای دیگر سرمایه گذاری کرده اند.

وی ادامه داد: تمام پروانه های ساختمانی که خارج از ضوابط است در معاونت شهرسازی صادر می شود با این وجود بابت اعطای مجوز برای ساخت طبقات اضافه، سازمان بازرسی کل کشور و دادگستری با ما برخورد می کنند.

فرصت خدمت گذاری به شهروندان بسیار کوتاه است

محمد هویدا، مدیر منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه فرصت خدمت گذاری به شهروندان بسیار کوتاه است، تصریح کرد: دوره های ۴ ساله مدیریتی به صورت سپری می شود و اگر مدیری بگوید همه مشکلات را در یک دوره انجام می دهم اشتباه است. در شرایط فعلی طوری مدیریت شده که مولد کارچاق کن ها بوده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه قصد بارگذاری بیشتر از آنچه که در طرح تفصیلی آمده را نداریم، تاکید کرد: طرح تفصیلی یک قانون است اما باید اشکالات آن رفع شود، متاسفانه سیستم محاسباتی سرای هشت معاونتی عمل می شود در حالی که باید شرایطی فراهم آید تا باعث ارتقای شهرسازی در شهرداری ها شود.

۱۴۰ هکتار در حال الحاق به منطقه ۱۲ 

محمدرضا برکت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در پایان یادآور شد: ۱۴۰ هکتار در حال الحاق به منطقه ۱۲ است که ۲۴ هکتار آن شهرک مبل و ۱۰۰ هکتار نیز نمایشگاه بین المللی اتومبیل،گردشگری  و فضای سبزاست.

وی خاطر نشان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی باید در دستور کار قرار گیرد چراکه در شهرداری تنها نیروسازی انجام شده است در حالی که مدیریت شهری امروز نیازمند افرادی پاکدست، شجاع و کاربلد است.

۵۰۰ هکتار منطقه ۱۴ مشاعات است

علی شمسی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان نیز در این نشست با اعلام اینکه این منطقه شامل هزار و ۸۰۰ هکتار است که ۵۰۰ هکتار آن مشاعات است، گفت: برای ارائه سند به این زمین ها با مشکل روبرو هستیم، ۱۸ هکتار نیز در این محدوده به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسید اما در وزارتخانه مسکن و شهرسازی از اجرای آن جلوگیری شد.

وی با اشاره به اقدامات این منطقه افزود: یک میلیارد و پانصد میلیون تومان نیز برای آسفالت این منطقه بودجه در نظر گرفته شده بود که تا به حال تأمین نشده است.

کد خبر 322829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.