باشگاه آینده‌سازان مکان مشخصی ندارد/ هر جا خودم باشم دفتر باشگاه همان‌جا است!

بحث انحلال تیم فوتبال بانوان آینده‌سازان در حالی از شب گذشته دوباره داغ شد که این باشگاه پس از چند سال حضور در لیگ برتر نه هیأت مدیره دارد، نه مکان مشخصی برای دفتر و به صورت تیمی شخصی اداره می‌شود.

به گزارش ایمنا، کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال ۲۲ شهریور ماه ضمن اعلام برنامه هفته اول لیگ برتر بانوان در روز جمعه ۱۴ مهرماه، زمان پایان نقل ‌و انتقالات نیم فصل لیگ برتر بانوان را روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه اعلام کرد اما با توجه به عدم ارسال به موقع مدارک از سوی باشگاه‌های شرکت‌کننده و نیز درخواست تیم‌ها جهت تعویق، مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان قرار بود از روز جمعه ۲۱ مهر ماه آغاز شود (که البته این تاریخ امروز بار دیگر به تعویق افتاد).

آخرین مهلتی که سازمان لیگ به تیم آینده‌سازان میهن برای قطعی کردن حضورش در لیگ برتر امسال داده است روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه است و در غیر اینصورت این تیم اجازه شرکت در لیگ را نخواهد داشت.

آینده‌سازان میهن فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شد اما طبق شواهد موجود تا امروز که تنها یک روز به آخرین مهلت اعلام آمادگی تیم باقی مانده، نه تنها خبری از اسپانسر نشده، حتی بدهی‌های فصل گذشته را هم نتوانسته‌اند با بازیکنان تصفیه کنند و مدیرعامل باشگاه آینده‌سازان میهن برای پرداخت بدهی‌ها امروز و فردا می‌کند و همچنان بازیکنان را با وعده پیدا شدن اسپانسر نگه داشته است اما نتوانسته حامی مالی را برای این تیم جذب کند.

شب گذشته که بحث انحلال این تیم دوباره داغ شد، برخی پیکان انتقادات را به سمت سعید موحدی مدیرعامل باشگاه آینده‌سازان میهن گرفتند. منتقدان معتقدند موحدی باید در این چند سالی که از حضور تیمش در لیگ برتر می‌گذشت تکلیفش را با نحوه اداره آن مشخص می‌کرد و به جز بحث اسپانسر، مشکلاتی مانند نداشتن هیأت مدیره، ساز و کار مشخص باشگاهی و حتی محلی به عنوان دفتر باشگاه و ... باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.

شب گذشته و امروز با سعید موحدی مدیرعامل باشگاه آینده‌سازان میهن گفت‌وگویی داشتیم؛ موحدی در بخشی از گفتگوی دوم اشاره می‌کند که باشگاه آینده‌سازان مکان مشخصی ندارد و هر جا خودش باشد، دفتر باشگاه همان‌جا است!

این ۲ گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

تیم آینده‌سازان منحل شد؟

هنوز رسماً انحلال تیم آینده‌سازان را اعلام نکرده‌ایم اما چه کاری می‌توانم برای این تیم انجام دهم؟! از بالانشین‌ها که میلیاردها خرج باشگاهی مثل استقلال می‌کنند بپرسید از کجا پول می‌آورند. از آن‌ها بپرسید که چرا دختران ایران باید مظلوم واقع شوند.

مثل اینکه فدراسیون قرار بود مبلغی را در اختیار تیم قرار دهد. این کار انجام شد؟

بله، قرار بود. به تنهایی نمی‌توانم از پس هزینه‌های این تیم برآیم. ۱۶ تیم لیگ برتری در بخش آقایان داریم. که به طور متوسط ۱۰ میلیارد تومان هزینه بازیکنان این ۱۶ تیم است. ۲ درصد این مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان می‌شود. اما این مبلغ کجا رفته است؟

آخرین مهلتی که سازمان لیگ برای اعلام آمادگی تیم آینده‌سازان در لیگ برتر امسال تعیین کرده، کی است؟

صبح امروز (دوشنبه ۱۷ مهرماه) گلاره ناظمی مسئول کمیته مسابقات بانوان سازمان لیگ با من تماس گرفت و نامه‌ای هم ارسال کرد که اگر تا روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه مدارک تیم آینده‌سازان میهن را ارسال نکنید تیم منحل است و برای ما فرقی ندارد تیم قهرمان باشد یا غیر قهرمان. من چه جوابی می‌توانم بدهم؟

باشگاه سپاهان که قرار بود از تیم حمایت کند، به کجا رسید؟

خبری هم از باشگاه سپاهان نیست. من همه جوره سمت این باشگاه رفتم اما اتفاقی نیفتاد. حتی محسن طاهری مدیرعامل سپاهان هم گوشی خود را خاموش کرده و جواب من را نمی‌دهد.

در آخرین التماس‌هایم با طاهری، برای او پیامی ارسال کردم که اگر مشکل موحدی است، باشگاه تیم را با این بازیکنان نگه دارد، بدهی‌های فصل گذشته هم بر گردن خودم باشد و هرچه که باشگاه سپاهان بخواهد همان را قبول می‌کنم اما طاهری جواب من را نداد.

به قول خودتان تنها تا روز چهارشنبه فرصت اعلام آمادگی دارید. با این فرصت کم می‌توانید کاری برای تیم انجام دهید؟!

بازیکنان رفتند! من اگر بازیکن در اختیار داشته باشم می‌توانم امسال هم در لیگ برتر تیم دهم. اسپانسرهایی پیدا کرده‌ام که می‌گویند تا یک ماه دیگر هیأت مدیره تشکیل می‌دهیم اما حرف بازیکنان این است که ما دیگر اعتماد نداریم و خدانگهدار.

وقتی هیأت فوتبال استان اصفهان و صنایعی که در این شهر وجود دارد نتوانند یک تیم فوتبال بانوان را سرپا نگه دارند.استاندار اصفهان می‌گوید من اسپانسرها را با مدیرکل ورزش و جوانان جمع می‌کنم و جلسه‌ای را برگزار می‌کنم اما ۲ ماه گذشته و هنوز کاری انجام نداده است. مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال که جواب تلفن‌های من را هم نمی‌دهد، من از چه کسی می‌توانم توقع داشته باشم!؟

در صحبت‌های خود گفتید بازیکنان رفته‌اند. الهام فرهمند، شیدا تخشا و ... که در اصفهان هستند.

کجا بروند؟ امروز (دوشنبه) گریه می‌کردند. بعد از این تازه باید به‌دنبال پیدا کردن تیم باشند و در مقابل هم تیم‌ها بسته شده‌اند!

زمانی یکی از دوستان خودم در شهر نجف‌آباد اول فصل گذشته یک وام ۴۰ میلیون تومانی برای ما گرفت و قرار شد اقساط آن را ما پرداخت کنیم و در ازای آن چک و سفته ۶۰ میلیون تومانی گرفت. پس از اینکه کمی اقساط عقب‌افتاد چک و سفته را خرج کرده است و به طرف مقابل گفته است که کم کم باشگاه سپاهان ۲۵۰ میلیون تومان به موحدی می‌دهد و بروید پول را از او بگیرید.

برای راضی کردن بازیکنان که به تیم برگردند حداقل نیاز به ۲۰۰ میلیون تومان داریم. هیچ امکاناتی برای حضور در لیگ برتر امسال نداریم و حتی لباس. بدهی‌های فصل گذشته بازیکنان هم هنوز نتوانستیم تصفیه کنیم. باید مبلغی از بدهی‌های فصل گذشته را به بازیکنان پرداخت کنیم.

به خاطر مسائل به‌وجود آمده بازیکنان می‌گویند اگر بخواهید امسال هم برای این تیم بازی کنیم باید یک سوم از قرارداد این فصل را هم پرداخت کنید.

برای گرفتن مهلت از فدراسیون با مسئولان فدراسیون صحبت نکردید؟

کسی در فدراسیون جواب تلفنم را نمی‌دهد. تقریباً بهمن ماه سال گذشته بود که مهدی تاج به من زنگ زد و گفت ۷۰ میلیون تومان برای تیم آینده‌سازان میهن تصویب کرده‌ایم و برای پیگیری‌ این موضوع با بهاروند تماس بگیر. من با مسئول دفتر بهاروند که تماس گرفتم وصل نکرد. مجدداً با تاج تماس گرفتم و موضوع را گفتم که نتوانستم به بهاروند وصل شوم و بیگی می‌گوید چرا می‌خواهند به شما پول بدهند، تاج گفت خودم به دفتر بهاروند می‌روم و این موضوع را پیگیری می‌کنم اما هنوز و پس از گذشت بیشتر از هفت ماه کسی یک ریال هم حتی به ما نداده است.

صبح امروز و برای اطلاع از آخرین وضعیت تیم آینده‌سازان، مجدداً با سعید موحدی گفتگو کردیم که در ادامه می‌آید:

خبر تازه‌ای در مورد تیم نشد؟

از شب گذشته تا الان تنها خبرنگاران خواهش کرده‌اند رسماً اعلام نکنید که تیم فوتبال بانوان آینده‌سازان میهن منحل شد چون در تهران و این‌طرف و آن طرف فعالیت می‌کنند تا برای این تیم اسپانسر جذب کنند.

امروز صبح هم در شبکه ۳ تلویزیون یکی از خبرنگاران حرف قشنگی زد و گفت "مردم حاضر هستند به این تیم کمک کنند، مسئولان آیا نمی‌خواهید کاری انجام دهید"!؟

اگر بازیکنان از تیم جدا نشوند و به تیم‌های دیگر نروند شاید اقدامی صورت گیرد.

شب گذشته در صحبت‌هایتان گفتید در حال حاضر همه تیم‌ها بسته شده‌اند و بازیکنان باید از این به بعد به دنبال تیم‌های دیگر بگردند و الان می‌گویید اگر بازیکنان نروند شاید اقدامی صورت بگیرد. صحبت دیشب شما با امروز متفاوت است.

بازیکنان ما آنقدر خوب هستند که تیم‌های دیگر حاضر هستند بازیکنانی را که جذب کرده‌اند اخراج کنند و بازیکنان آینده‌سازان را در اختیار بگیرند! هر تیم می‌تواند نام ۳۰ بازیکن را در ترکیب خود به سازمان لیگ اعلام کند.

در حال حاضر چند نفر از بازیکنان از تیم جدا شده‌اند؟

شب گذشته بازیکنان غیربومی تیم قصد رفتن داشتند که وقتی صحبت‌های خبرنگاران تهران را شنیدند تصمیمشان عوض شد و گفتند به‌خاطر خبرنگاران که قرار است اسپانسری برای تیم پیدا کنند تا فردا هم صبر می‌کنیم.

بازیکنان غیربومی تیم می‌گویند خانواده‌های ما گلایه‌مند هستند که اگر تیم منحل شده پس دلیل ماندن در اصفهان چیست و باید برگردید.

آقای موحدی چرا هر سال در دقیقه ۹۰ برای پیدا کردن اسپانسر برای تیم اقدام می‌کنید؟

شما که خبر ندارید من برای تیم چه اقداماتی کرده‌ام. برخی از خیران ورزشیار استان از جمله کربکندی سراغ من آمدند. صحبت کردیم و طرح خوبی نوشته شد که طبق آن ۲۰ نفر از افراد معتبر را برای تشکیل هیأت مدیره دعوت کنند تا این باشگاه شکل ساختاری به خود بگیرید چراکه آینده‌سازان میهن نجف‌آباد تیم محلی بوده است که خودم به تنهایی این تیم را تشکیل دادم و در حال حاضر قهرمان لیگ برتر است.

باشگاه آینده‌سازان میهن ثبت شده است؟

این باشگاه از طریق یکی از دوستان من به ثبت رسیده است.

خوب طبق روال معمول هر باشگاهی که به ثبت رسیده باشد باید دارای جا و مکان مشخصی باشد. مکان دفتر باشگاه آینده‌سازان که می‌گویید به ثبت هم رسیده، مشخص است؟

تقریباً مکان مشخصی ندارد و هر جا که خودم باشم، مکان باشگاه هم همان‌جا است!

بازیکنان آینده‌سازان با این اوضاع و تفاسیر، به حرف‌های شما اعتماد دارند؟

اعتماد که دارند و همیشه طلب‌های خود را دریافت کرده‌اند اما دیر. در حال حاضر می‌بینند که از فصل گذشته به آن‌ها بدهکارم و با شناختی که از من و توانایی من دارند می‌دانند که اگر قرارداد امسال هم به این بدهی اضافه شود، موحدی دیگر نمی‌تواند به تنهایی کاری انجام دهد. من هم به بازیکنان گفته‌ام که اگر حامی مالی پیدا نشود به تیم‌های دیگر بروید و من هم بدهی فصل گذشته را کم کم به شما پرداخت می‌کنم.

آخرین صحبتی که تقریباً ۱۰ روز گذشته با طاهری مدیرعامل باشگاه سپاهان داشتم این بود که اگر فدراسیون ۲ درصد مالیات فصل گذشته را به باشگاه ببخشد امسال از تیم فوتبال بانوان آینده‌سازان حمایت می‌کنند. شرط باشگاه سپاهان تخفیف ۲ درصدی مالیات فصل گذشته به باشگاه است. می‌گویند اگر امسال هم تیم فوتبال بانوان را حمایت کردیم و فدراسیون ۲ درصد را به باشگاه نبخشد چه کار کنیم. سپاهان می‌خواهد با این شرط ۲ درصد مالیات فصل گذشته بابت تیمداری در لیگ فوتسال بانوان را دریافت کند.

پس با این توصیفات می‌گویید باشگاه سپاهان قصد تیمداری در فوتبال بانوان را ندارد و تنها می‌خواهد ۲ درصد مالیات فصل گذشته را از فدراسیون دریافت کند؟

قصد تیمداری دارد. مسعود تابش قائم‌مقام باشگاه سپاهان در صحبت‌های خود به من گفت فوتسال را نمی‌خواهیم اما فوتبال بانوان اگر تیم آینده‌سازان باشد حمایت می‌کنیم. بارها مسئولان باشگاه سپاهان این حرف را زده‌اند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان جواب تلفن شما را داد؟

طاهری تنها کسی بود که همیشه جواب تلفن‌ها و پیام‌های من را می‌داد و تنها دیشب تلفن او خاموش بود که شاید جایی بوده که نتوانسته جواب دهد.

امروز هم دیگر تماسی با او نداشتم چون دیشب به وی پیام دادم که تیم دارد منحل می‌شود و من حاضر هستم این تیم را همه جوره در اختیار باشگاه سپاهان بگذارم و امتیاز کامل تیم را به باشگاه سپاهان واگذار کنم و حتی خودم هم دخالتی نداشته باشم اما جوابم را نداد.

کد خبر 322803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.