نمایندگان اصفهان درصدد همفکری و اعلام موضع واحد هستند

با توجه به سوابق و عملکرد رضا اردکانیان در طرح های انتقال آب، نمایندگان اصفهان اعلام کردند که به هم اندیشی و مشورت بیشتر برای اعلام یک موضع واحد نیاز دارند.

خبر گزاری ایمنا- گروه سیاسی- اعظم ملایی: بعد از آنکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مرداد ماه سال جاری به ۱۶ وزیر پیشنهادی حسن روحانی اعتماد کردند و تنها به حبیب‌الله بی‌طرف وزیر پیشنهادی نیرو رأی اعتماد ندادند، روحانی بر روی گزینه های دیگری متمرکز شد  تا این بار فرد معرفی شده برای وزارت نیرو بتواند نظر نمایندگان مجلس را جلب کند.  پس از طرح اسامی افرادی چون «ستار محمودی» سرپرست فعلی وزارت نیرو ، «سید محمد صادق زاده» مدیرعامل سازمان ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻫﺎﯼ تجدیدپذیر ﻭ ﺑﻬﺮه ﻭﺭﯼ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺑﺮﻕ ایران، «غلامرضا منوچهری» معاون فعلی مهندسی و امور توسعه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، «عباس علی آبادی» مدیرعامل شرکت گروه مپنا و ... و ارائه برنامه از سوی برخی از این افراد به نهاد ریاست جمهوری، اجماع نظر تا این لحظه بر روی «رضا اردکانیان» معاون اسبق وزیر نیرو و مدیر برنامه «دهه بین المللی آب» در سازمان ملل قرار گرفته است.

از آنجا که اردکانیان طرفدار طرح های انتقال آب و سد سازی است و در دوران مسئولیت خود در وزارت نیرو نیز نقش مهمی در انتقال آب از سرشاخه های کارون به یزد و  نیزانتقال آب از اصفهان به یزد داشت، به نظر می رسد معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو حداقل برای مردم استانهای اصفهان و خوزستان دارای اهمیت خاصی است.  در این رابطه خبرگزاری ایمنا کوشید ضمن تماس با نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نظر آنها را در رابطه با نامزد شدن رضا اردکانیان جویا شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در گفتگو با خبرنگار ایمنا اعلام کرد: آقای اردکانیان معاونت آقای بی طرف را در زمان وزارت ایشان بر عهده داشته اند و بنابراین  ما نمایندگان شناخت دقیق و کاملی از عملکرد  وزیر پیشنهادی نیرو داریم؛ اما  فعلا نمی توانم در این رابطه اظهار نظر کنم و لازم می دانم با مشورت دوستان به یک جمع بندی کلی پیرامون این قضیه برسیم و بعد اعلام موضع کنیم.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در این رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: نفس اینکه آقای اردکانیان در طرح های انتقال آب نقش داشته اند سبب رویکرد منفی نمایندگان مجلس به ایشان نیست. البته ما معتقدیم این موضوع از دو جنبه قابل بررسی است. نخست اینکه  انتقال آب از حوزه زاینده رود باید از محل آوردهای جدید به این حوزه صورت می گرفته که متأسفانه پیش بینی های لازم برای این امر صورت نگرفته است. نکته دیگر این است که باید مشخص شود این طرح های انتقال آب زمانی که انجام شده اند بر اساس مصوبات قانونی و مطالعات زیست محیطی و اقتصادی صورت گرفته اند، یا بر اساس تمایلات شخصی انجام شده اند. نکته مهم دیگر  این است که بحث تفکیک آب استانها هم در زمان آقای اردکانیان صورت گرفته است. فولادگر در ادامه  افزود: البته ما نیاز داریم برنامه های ایشان را به طور دقیق تر مطالعه کنیم  و با مجمع نمایندگان نیز شورت کنیم تا بتوانیم به یک جمع بندی نهایی برسیم.

اکبر ترکی نماینده حوزهٔ انتخابیهٔ فریدن، چادگان و فریدون‌شهر نیز از اظهار نظر پیرامون معرفی رضا اردکانیان خودداری کرد و به خبرنگار ایمنا گفت: ما نمایندگان مجلس قاطعانه پیگیر حقوق موکلان خود هستیم و بخصوص پیگیری های زیادی در حوزه زاینده رود انجام داده ایم، از زیر و بمهای این قضیه آگاهیم و برنامه هایی هم برای آن داریم  با این وجود صلاح نمی دانیم همه مسائل را از طریق خبرگزاری ها اعلام کنیم. وی اعلام کرد امروز سه شنبه ۱۸ مهرماه ساعت ۱۲/۵ ظهر مجمع نمایندگان برگزار می شود و ما تلاش می کنیم در این جلسه به یک جمع بندی برسیم و شاید بعد از این جلسه بتوانیم بطور علنی اعلام موضع کنیم.

کد خبر 322693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    2 0
    لطفا از حق اصفهان کوتاه نیایید. زاینده رود جاری حق مسلم ماست!